Starting to feel at home - Reisverslag uit Kingston, Canada van Natalie - WaarBenJij.nu Starting to feel at home - Reisverslag uit Kingston, Canada van Natalie - WaarBenJij.nu

Starting to feel at home

Door: nataliegoescanada

Blijf op de hoogte en volg Natalie

28 September 2011 | Canada, Kingston

Ik begin me hier nu echt een beetje thuis te voelen. Het nieuwe is nu wel een beetje af, maar het is ook wel fijn om niet meer elke dag zoveel nieuwe indrukken op te doen. Dat is namelijk ook best vermoeiend. De tijd begint nu wel echt te vliegen. In het begin leek het na een paar dagen wel of ik al maanden weg was, doordat ik zoveel meemaakte in een korte tijd. Maar nu lijkt het nog maar een paar dagen geleden dat ik begon met mijn colleges, terwijl dit al mijn derde week is.

Mijn vakken zijn trouwens super interessant en mijn professors zijn heel enthousiast. Ze proberen echt iets leuks te maken van de colleges en gebruiken vaak persoonlijke dingen van zichzelf om voorbeelden te geven. Ook mogen we ze bij hun voornaam noemen. Een heel wat persoonlijkere benadering dan ik in Nederland gewend ben. Als wij een docent bij de voornaam mogen noemen vinden we dat heel bijzonder, terwijl het hier niet meer dan normaal is. Ook is het me wel opgevallen dat er een andere mentaliteit heerst onder de studenten, dan ik in Leiden gewend ben. De studenten willen hier namelijk allemaal graag indruk maken op hun professors. Als hij/zij een vraag stelt vliegen de handen dan ook de lucht in. Ik ben gewend aan een doodse stilte na de vraag van een docent, waarna die ene student vooraan antwoord geeft.

Maar naast studeren is er ook nog tijd voor andere dingen. Afgelopen week heb ik samen met een aantal anderen een surpriseparty georganiseerd voor een andere exchange student die dinsdag jarig was. Het was een mooi feestje en de uitdrukking op zijn gezicht toen hij binnenkwam was onbetaalbaar. Het was ook leuk om de woonkamer in mijn huis eens te gebruiken, die echt perfect is voor feestjes (hij is enorm en er staat een extra koelkast).

Woensdag ben ik naar een echte Canadese ‘Kegger’ geweest. Dat is een huisfeest waar je tien dollar aan de deur betaald en vervolgens de hele avond gratis bier kunt drinken. Deze kegger had ook nog een thema, het was namelijk een graffiti kegger. Iedereen droeg een wit shirt, die vervolgens met stiften bewerkt konden worden.

In het weekend ben ik met de outdoors club gaan kamperen aan Charleston Lake. Dat was echt super. Ik was eerst nog bang dat het weer tegen zou vallen, vrijdag heeft het namelijk keihard geregend, maar zaterdag en zondag was het heerlijk weer. We hebben een lange wandeltocht gemaakt, van de rotsen in het meer gesprongen, heerlijk gezwommen en bij het kampvuur gegeten. Ik heb wel nog mijn voet opengehaald toen ik uit het water probeerde te klimmen, maar het kan natuurlijk ook niet allemaal goed gaan. Ook sliepen we met z’n vieren in een veel te klein tentje op hele dunne rubberen matjes, dus de dag erna was ik wel gebroken, maar dat had ik er graag voor over. Het was heel gezellig, maar vooral ook heel mooi. (zie de foto’s) Ik heb ook een Chipmunk gespot:) Ik heb nog geprobeerd een foto te maken, maar hij was te snel. Ik kan het dus helaas niet bewijzen.

Verder heb ik nog steeds geen internet, maar ik kan gelukkig wel tijdelijk gebruik maken van het internet van de buren. Dat valt alleen soms weleens weg, dus echt handig is dat ook niet. Na een flinke ruzie met onze huisbaas, zou het als het goed is vandaag opgelost moeten worden, dus dat hoop ik dan maar!

  • 28 September 2011 - 16:39

    (Ome) Johan:

    Leuk te lezen dat je gesetteld raakt.
    Bijzonder te zien op je foto's, dat je toch wel de nodige ervaring op hebt gedaan bij Kanoclub "De Gevulde Koelbox". Zowel qua kamperen, alsook qua feesten. Dat komt nu toch maar even mooi van pas !!! Misschie een brutaal vraagje, maar als je nog eens met de outdoors gaat kamperen, zou je dan wellicht eens uit kunnen kijken voor een leuke locatie voor onze kanoclub. Eeen motto verzinnen we zelf wel.
    Geniet maar lekker !!! Tot je volgende berichtje !!
    Ik kijk er alweer naar uit !!
    Groetjes !!
    Johan

  • 28 September 2011 - 16:44

    Oma En Roger:

    Hoi Natalie, Fijn te horen dat je je draai nu helemaal gevonden hebt. Hopelijk voor jou blijven de studie's makkelijk te volgen. Je hebt weer prachtige en leuke foto's gestuurd zeg. Vooral die naruurfoto's spreken ons enorm aan. We zien wel dat je daar enorm geniet waar je gelijk in hebt.
    Wat dat internet betreft hoop ik voor jou dat het snel is opgelost, want dat is heel lastig daar weten wij intussen ook alles van. Geniet en studeer ze.
    Een stevige knuffel van ons beide, oma en roger.

  • 28 September 2011 - 17:33

    Tante Mia:

    bedankt weer voor je leuke reisverslag, geweldig wat je allemaal mee maakt dat kunnen ze je niet meer afpakken . Gezellig zeg dat je iedereen bij de voornaam mag noemen neemt direct de afstand weg lijkt me. Mooie foto's maak je ook, zo genieten wij ook een beetje van het mooie land en de leuke feestjes.
    Nou meisje geniet lekker van deze te gekke tijd, want zoals je zelf al zegt de tijd gaat snel
    groetjes en xxx Mija

  • 29 September 2011 - 09:18

    Maxime:

    Hee Nat!
    Echt heel leuk om te lezen dat je je al zo thuis begint te voelen, fijn.
    Die feestjes zien er erg gezellig uit.
    Dat lake zag er prachtig uit, stoer zo in de wildernis. Wel wat anders dan in de Ardennen survivallen;-)

    Liefs

  • 01 Oktober 2011 - 18:54

    Ilse:

    Hé Schoonnichtje ;) Echt nice om te horen dat je het zo naar je zin hebt en wat een mooie foto's en leuk om je ervaringen en adventures te volgen :) Have fun there! Liefs xx

  • 02 Oktober 2011 - 18:54

    Corry En Ed:

    Hallo Natalie,
    We hebben weer genoten hoor van de foto,s en je verslag.
    Ja de tyd gaat nu i.i.d erg snel .Kun je je voorstellen dat je over 82 dagen al weer terug bent?
    Fijn dat het goed gaat,maar jammer dat je nog geen internet hebt.Alles kan ook niet van een leie dakje gaan moet je maar denken.dan zag de wereld er heel anders uit.
    Prachtige natuur foto.s en die drank flessen waren toch niet echt hè ?
    Ja feestjes organiseren kan je wel hè

    Groetjes van ons allemaal en graag tot horens

  • 08 Oktober 2011 - 17:53

    Fouad:

    Het regent hier, nog half aan t bijkomen van Oktoberfest Tilburg haha, en mn zooi aan t doen voor school. Heb eindelijk ff de tijd gehad om je stuk door te lezen:) Jealousy alom, je mede-exchange studenten zien er echt shootbaar uit..gelukkig zijn er hier ook nog wel een paar;)
    Ondanks dat ik 2 keer uit ben geweest deze week, voelt het inmiddels nog niet als genoeg haha. En die exchange vibe door het lezen van je stuk brengt me al helemaal in de stemming. Maak er dus leekkkerr goed gebruik van! De tijd vliegt inderdaad, ook hier:) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natalie

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 26957

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2011 - 23 December 2011

Mijn Canada avontuur

Landen bezocht: