Last lectures & another cottage experience - Reisverslag uit Kingston, Canada van Natalie - WaarBenJij.nu Last lectures & another cottage experience - Reisverslag uit Kingston, Canada van Natalie - WaarBenJij.nu

Last lectures & another cottage experience

Door: nataliegoescanada

Blijf op de hoogte en volg Natalie

27 November 2011 | Canada, Kingston

Het einde van mijn avontuur in Canada begint in zicht te komen. En ik moet eerlijk zeggen dat dat voor een dubbel gevoel zorgt. Aan de ene kant lijkt het me heel fijn om thuis kerst te vieren en iedereen weer te zien. Maar het idee om afscheid te nemen van alle mensen die ik hier heb leren kennen en afscheid te nemen van het vrije leventje zonder zorgen wat ik hier de afgelopen maanden heb geleid, vind ik dan weer een wat minder leuk vooruitzicht. Gelukkig heb ik nog wel een paar weken te gaan, daar zal ik dan ook proberen zo veel mogelijk van te genieten. In de twee komende weken met examens zal dat misschien wat lastiger worden, maar de week daarna: New York:) zal vast wel goed komen! Oja, ik ga trouwens niet vliegen hoor, ik neem namelijk de nachtbus, dat is een betere (en vooral goedkopere) optie voor de arme student.

Vorige week ben ik met een aantal vrienden gaan bruchen voor de verjaardag van één van de meiden. Eieren, bacon en verse jus, heerlijk:) ’S avonds ook nog een verjaardagsfeest voor haar, waarbij we allemaal zelfgemaakte hapjes mee hadden genomen: zelfgemaakte pizza’s, nacho’s met kaas en olijven enz. Qua eten geen verkeerde dag dus.

Verder heb ik ook mijn laatste colleges gehad, waarbij het natuurlijk nog even ging over de ‘finals’. Één docent zei dat ze nogal bezorgd was, omdat haar tentamen ’s avonds is. Het tentamen duurt namelijk tot 22.00 uur, ze zei: Ik hoop dat jullie allemaal iemand vinden om mee naar huis te lopen, want ik vind het geen prettig idee dat jullie allemaal alleen naar huis gaan na het examen. Dit vond ik toch wel weer een mooi voorbeeld van de betrokkenheid van de docenten bij de studenten: onvoorstelbaar gewoon. Over alleen naar huis lopen gesproken, niet alleen deze docent maakt hier een groot punt van. Queens University heeft namelijk een ‘walkhome service”. Daar werken een heleboel studenten die betaalt worden door de universiteit om in tweetallen andere studenten naar huis te lopen. Je kunt de ‘walkhome service’ iedere dag tussen 17.00 en 3.00 bellen en dan lopen ze je naar huis. Zelfs als je niet op het universiteitsterrein bent. Dus als je uitgaat en je wil naar huis, maar je hebt niemand om mee naar huis te lopen, bel je gewoon even en dan brengen ze je naar huis. Dat is toch niet te geloven? Ik dacht in ieder geval eerst dat het een grap was, maar één van mijn huisgenoten heeft dit als bijbaan, dus het is echt waar.

Afgelopen week heeft het ook gesneeuwd! Het was na twee dagen al weer verdwenen, maar wel super leuk om te zien hoe de sfeer van de campus hier nog meer harry potter-achtig van werd dan het al is. Ze hebben hier trouwens ook een ruimte in de bibliotheek die serieus de ‘harry potter room’ heet. En om het allemaal nog leuker te maken bestaat er hier ook een zwerkbalclub, waarbij ze serieus met bezems over het veld rennen en geprobeerd hebben van het spel zoals beschreven in de boeken een echte sport te maken. Als je me niet gelooft, ik heb ook nog even een actiefoto toegevoegd als bewijs:)

Afgelopen weekend ben ik meegeweest naar de cottage van Sharon en Huw samen met de complete familie. Ik heb hier ondertussen al heel wat cottage ervaringen opgedaan, en ook dit weekend was weer heerlijk. Ik heb samen met één van de meiden een chocoladetaart gebakken, ben heerlijk in de sauna geweest, lekker bij de openhaard gezeten, film gekeken, een boswandeling gemaakt, ping pong gespeeld en gehockeyd (geen ijshockey hoor, zo koud is het hier nog niet).

Nu ga ik toch maar eens proberen te studeren, aangezien ik vrijdag mijn eerste examen heb. Hopelijk komt het allemaal goed! Hopelijk gaat het met jullie ook allemaal goed, en iedereen die toevallig ook examens heeft, succes!

  • 28 November 2011 - 09:13

    Fouad:

    Yess, eerste!! Oyoy, krijg zelf heimwee naar Madrid als ik dit lees. Vooral hoe die laatste weken voelden, is nog heel goed terug te halen. Voorlopig nog ff proberen te studeren hier ook! Jij ook succes.
    Tot snel!!! Enjoy:D

    Xx

  • 28 November 2011 - 22:57

    Mam En Karel:

    Hallo Natalie,
    Prachtig om je blog weer te lezen. Fouad is eerste met zijn reactie. Volgende keer zullen wij weer een keer proberen eerst te zijn. Inmiddels heb je dus je tweede cottage leren kennen in Canada. Het zal wennen zijn voor je in het tuinhuisje op de Overakker. Wij kijken toch weer echt uit naar jouw rerugkeer Natalie. Lang gaat dat niet meer duren. Je hebt tot nu toe een geweldige tijd gehad. Daar zul je zeker nog een paar bijzondere weken aan toevoegen. Succes met je laatste examens. Wij kijken uit naar je volgende blog over misschien wel The Big Apple en natuurlijk naar je thuiskomst.
    Groetjes van MaM en KareL

  • 29 November 2011 - 16:02

    Fenne:

    Leuke verhalen weer Nat! Veel succes nog met studeren en heel veel plezier de laatste weken in Verweggistan en New York!

    Liefs,
    Fenne

  • 30 November 2011 - 08:18

    Ed En Corry:

    Hoi hoi,
    Nog even en dan kan Nathalie in haar eigen nieuwe cottage slapen.Nu gaat het erg snel hoor.
    Ja ,die arme studenten maken ook niks mee hè.Die maaltyden zagen er weer lekker uit.
    Die chocolade taart ? mwha? Geef mij maar een chocolade letter Hoewel ?Nog even en dan komt Sint weer hier en bij jullie ?De kerstman zeker ?
    Ja meid,afscheid nemen is nooit leuk .Zeker niet als je het zo naar je zin gehad hebt
    Ik was en ben daar altyd hèèl slecht in geweest,maar toch......... voor jou is het nog even lekker genieten en voor de komende weken wensen we jou succès met de studie en laat je maar lekker thuisbrengen hoor door de thuisbreng service.

    Groetjes van ons alllllllllemaal

  • 30 November 2011 - 13:29

    Kim:

    Hee meid!

    Jeetje wat vliegt de tijd voorbij zeg! En wat tof dat New York er bijna aankomt!!
    Heel veel succes met je tentamens, je haalt ze vast wel ;)

    Geniet nog je laatste weken!! Ben benieuwd naar je verhalen!

    Xx

  • 01 December 2011 - 10:56

    Noworkteam2011:

    Hey, Natalie bedankt voor je felicitatie en voor je leuk verslag met mooie foto's wij zijn nog in Tarifa, heel mooi weer elke dag naar het strand ,vandaag komen er vrienden en morgen gaan we naar Marokko schrijf dan weer een reisverslag xxx Jan en Mia

  • 07 December 2011 - 15:33

    Oma En Roger:

    Hoi Natalie, het is weer een mooi en gezellig verhaal en vooral de foto's.
    De tijd gaat inderdaad korten voor jou. Maar je hebt in ieder geval veel gezien en genoten en niet te vergeten wat geleerd. Wij hebben de kerstversiering alweer aangebracht, dat is ook gezellig. Nou meisje geniet nog maar even en tot Kerst. Veel liefs en xxxx van oma en Roger

  • 11 December 2011 - 14:01

    Anneloes:

    He Natalie,
    lijkt mij echt heerlijk zo'n leven in Canada, wat jij afgelopen maanden hebt meegemaakt! Inderdaad jammer dat er bijna een einde aankomt, nu nog twee weekjes denk ik. Met kerst lekker thuis, is ook een fijne gedachte. Geniet er nog even van en ook vooral van NY!!!
    In het nieuwe jaar moeten we weer een keer meeten!
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natalie

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 26967

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2011 - 23 December 2011

Mijn Canada avontuur

Landen bezocht: