I love Canada - Reisverslag uit Montréal, Canada van Natalie - WaarBenJij.nu I love Canada - Reisverslag uit Montréal, Canada van Natalie - WaarBenJij.nu

I love Canada

Door: nataliegoescanada

Blijf op de hoogte en volg Natalie

12 Oktober 2011 | Canada, Montréal

Het afgelopen weekend was in één woord: GEWELDIG. Het was het Thanksgiving weekend dus een extra lang weekend en dat was natuurlijk reden genoeg voor een trip. Ik ben naar Montreal geweest met vrienden en heb Thanksgiving gevierd bij mijn familie bij de cottage.

Maar eerst nog even terug naar waar ik vorige keer gebleven was. Na de campingtrip was er een ‘Potluck’, dat is een diner waarbij iedereen zelf wat te eten meeneemt. Omdat het met alle internationale studenten was, waren er dus maaltijden van over heel de wereld. Was erg leuk en lekker:) Verder heb ik die week en dat weekend niet veel bijzonders gedaan, gestudeerd, film gekeken en uitgeweest. Ja, je zult het misschien niet geloven, maar soms doe ik hier ook niet veel anders dan thuis. Oké, het gaat ook allemaal wel een beetje op een andere manier. Zo heb ik al meerdere malen gefrustreerd in de supermarkt gestaan, omdat ik weer eens op zoek was naar iets wat ze hier niet hebben. En kan ik me soms ook wel een beetje ergeren aan de enorm hoge prijs van alcohol. Voor de prijs waar je hier een biertje in de winkel koopt (een speciale drankwinkel, want ze verkopen hier geen alcohol in de supermarkt) kun je in Nederland een biertje kopen in de kroeg. En dan wil je natuurlijk niet weten wat het hier kost om uit te gaan. Gelukkig zijn er ook genoeg dingen waardoor ik deze frustraties snel weer vergeet. Vooral dat het hier zo ontzettend mooi is!

Dit weekend heb ik dan ook een hoop mooie dingen gezien. Op vrijdagochtend vertrokken we met de bus naar Montreal. Na een drie uur durende busreis met een snurkende man naast me, stonden we midden in de enorme stad. Gelukkig was ons hotel dichtbij en konden we meteen inchecken. We hadden wel een klein probleem, we waren namelijk met z’n negenen, maar hadden maar twee kamers geboekt (met allebei twee twee persoons bedden). Al snel kwamen we met DE oplossing: we hebben de bedden tegen elkaar geschoven en met z’n vijven in het ‘superbed’ geslapen. Het was wat krap, maar als je echt moe bent, heb je niet zoveel plek nodig. Daarna hebben we de stad verkend en heerlijk mexicaans gegeten met een enorme cocktail erbij.

De volgende dag hebben we eerst gewinkeld. Ik heb nog maar wat winter kleren gekocht, want ik krijg toch wel de indruk dat de kleren die ik heb meegenomen voor de winter niet echt warm genoeg zullen zijn. S’middags weer een nieuwe Canadese ervaring: ik heb namelijk frozen yoghurt gegeten (het is misschien niet echt Canadees, maar je hebt het in ieder geval niet in Nederland, dus dat wilde ik natuurlijk proberen) Het lijkt net ijs, maar het smaakt naar yoghurt. Je kunt uit allerlei smaken en toppings kiezen en vervolgens wordt je bakje gewogen en betaal je voor het gewicht. Ik vond het in ieder geval lekker. Daarna zijn we naar oud-Montreal geweest, wat er echt super gezellig uitziet. Het lijkt net Frankrijk, allemaal kleine straatjes, oude winkeltjes. Net buiten het centrum ligt een grote berg, waarvan je de skyline van Montreal kunt zien. Hier hebben we de zonsondergang bekeken. Echt super mooi! S’avonds hebben we de verjaardag van één van de meiden die ook meewas gevierd met taart en drankjes op de hotelkamer. Vervolgens zijn we naar een club geweest helemaal bovenin een groot kantoorgebouw. Dit was echt prachtig. Er waren ramen helemaal rondom van boven tot onder, dus terwijl je stond te dansen zag je alle verlichte gebouwen om je heen. Ook was er een groot dakterras.

De volgende ochtend ben ik vroeg naar Ottawa vertrokken, waar ik opgehaald werd door Colleen. Ik was namelijk uitgenodigd om bij hen het Thanksgiving diner mee te maken. Ik ben samen met Colleen naar hun Cottage gereden, waar een groot deel van de familie ook verbleef. Ik heb nog heerlijk gezwommen, rondgepeddeld op het meer en bij het kampvuur gezeten. De volgende dag zijn we naar de cottage van Jan en Shirley gegaan voor het echte Thankgiving diner. Echt super leuk om mee te maken. We hebben natuurlijk kalkoen gegeten en gezegd waar we dankbaar voor zijn. De opmerking van één van de meisjes: “I’m thankful that my parents paid a lot of money so me and my friends could go to Disney world” vond ik vooral erg leuk, de rest van de familie had het natuurlijk meer over het samenzijn en gezondheid. ’S Avonds heeft Jeff mij met zijn Porsche naar Kingston teruggebracht. Hier had ik natuurlijk geen problemen mee, en de reacties van mijn huisgenoten toen ik met die auto aankwam, waren natuurlijk ook wel leuk.

Vandaag heb ik mijn eerste tentamen gehad, dus na het drukke weekend moest ik snel weer aan de studie. Het ging op zich wel redelijk, dus hopelijk heb ik het gehaald! Volgende week heb ik er nog twee en een essay dat ik nog moet schrijven, dus dat wordt even flink studeren. Ik heb nu in ieder geval wel (eindelijk) internet, dus dat scheelt weer. Ook heb ik een fiets gekocht, zodat het me niet meer zoveel tijd kost als ik bijvoorbeeld alleen maar even snel iets bij de supermarkt wil halen.

Zoals jullie waarschijnlijk wel doorhebben, heb ik het hier in ieder geval ontzettend naar mijn zin. Maar soms mis ik jullie ook wel een beetje hoor! Dus laat vooral een berichtje achter, ik vind het ook leuk om te horen hoe het met jullie allemaal gaat.

  • 12 Oktober 2011 - 22:35

    Mati :

    Hey I loved the photos from the cottage!!!!! Cheers Nat

  • 13 Oktober 2011 - 06:38

    Sebastien:

    Weer een heel mooi verslag! En Froyo is echt lekker he! Ik zou er de volgende keer witte chocolade op gooien :P
    Maar ik ben ook wel blij om te horen dat je jezelf al een beetje thuis begint te voelen :)
    Echt leuke foto's! ik (en volgens mij iedereen die dit leest) krijg(en) echt wel een goede indruk van Canada.

    x

  • 13 Oktober 2011 - 06:39

    Corinne Smits:

    Hoi Natalie,

    Ik lees je reisverslagen altijd met veel plezier! Ik zou zo met je ruilen: wat een fantastische tijd heb je daar! Geniet met volle teugen en maak zoveel mogelijk mee....
    Ik zie dat je daar nog heel lekker weer hebt. Dat is bij ons wel anders. Ramon zit volop in zijn studie (vindt het heel leuk) en Nadine is bezig met haar tentamens voor school. Veel succes met je eigen tentamens daar en tot horens.

    Groetjes, Corinne, Jacques, Ramon en Nadine

  • 13 Oktober 2011 - 07:30

    Mama:

    Leuk om te zien en lezen dat je het zo goed naar je zin hebt.Ook is het het geweldig dat het weer nog zo goed is. Ik zie wel aan de foto's dat de prachtige herfstkleuren al een teken zijn dat dat op een geven moment het weer zal om slaan. Verstandig dat je al aan winterkleren hebt gedacht, want ik denk dat het nog wel eens heel koud kan worden. Natalie geniet (en dat doe je wel zie ik) ervan en succes met je studie gr. Mama en Karel

  • 13 Oktober 2011 - 08:22

    Amie:

    ..... ik ben wel een beetje jaloers op je Natalie! Wouw, wat maak jij veel mee, nou deed je dat in Leiden misschien ook wel maar toen las ik er geen verslag van. Ben je de dagen al aan het aftellen dat Thom komt? Wat een prachtige herfstkleuren in Canada. Het is in Nederland best nog wel groen, hier en daar gaat het blad verkleuren. Er vallen wel ontzettend veel eikels en kastanjes uit de bomen. De komende dagen is het hier rustig (en zonnig) herfstweer na een paar regendagen. Onze meiden kijken uit naar de herfstvakantie, nog ruim en week en dan is het zover. Succes met je studie en ik lees graag nog wat avonturen! Hartelijke groet van Amie

  • 13 Oktober 2011 - 10:50

    Fouad:

    froyo is overrateeedd haha. gaat goed met chillen en smoken he..u know what it is. black n yellowzzz eeeuuyyyy!!
    ik ben gewoon nuchter en je verhalen zijn heel leuk;) succes met studeren, want straks komt Thom en dan is hij natuurlijk prioriteit numero uno!! (shooteee, HEUY,HEUY)

    xx de fakir

  • 13 Oktober 2011 - 11:28

    Maxime:

    Wat een super leuke verhalen en foto´s!! En wat een heerlijk weer is het daar nog.
    Hier inderdaad net een paar dagen met alleen maar regen gehad. Maar nu schijnt het zonnetje.

    Ik heb gisteren me bacheloruitreiking gehad. Nu dus officieel BSc inclusief diploma.
    Hier gaat alles zijn gangetje. De mastervakken zijn erg druk en kosten veel tijd (veel opdrachten en papers). Vanaf november begin ik met mijn scriptie, deze vindt deels plaats bij het Centrum Autisme.
    Afgelopen dinsdag hebben we een reunie etentje van Madrid gehad. Iedereen was erg benieuwd hoe het met je ging en je krijgt uiteraard de groetjes.

    Mijn eerste tentamen is pas op 3 nov. Jij alvast heel succes met je tentamens en papers.
    En natuurlijk veel plezier als Thom er is!
    Liefs!

  • 13 Oktober 2011 - 12:00

    Marjolein:

    Super leuk weer om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt! En nog steeds zulk lekker weer dat je kunt zwemmen en peddelen op het meer!
    Ik heb gister het eerste paper vh studiejaar ingeleverd dus ook weer helemaal in de studyspitit. Succes met je tentamens en essay!
    X Marjolein

  • 13 Oktober 2011 - 12:51

    Jan En Mia Groffen:

    Hallo Natalie, wederom leuk , je reisverslag en fijn dat je alles zo leuk vind , kom juist van je ma vandaan .Ook wij gaan weer vertrekken ,we zijn een maand of zeven weg ,naar Frankrijk,Spanje, Marokko en Fuerteventura, we blijven je volgen en wij zijn ook weer actief op de reissite van waarbenjij.nu lieve groetjes van Jan en Mia en een fijne tijd samen met Thom

  • 13 Oktober 2011 - 14:35

    Femke:

    Zooooooo gaaf!

    Geniet samen met Thom!

    Groetjes
    Martijn, Femke, Iris en Cas

  • 13 Oktober 2011 - 20:14

    Jacinta:

    Hoi Natalie,
    Leuk verhaal, net voor gelezen aan Cornelis... We hebben er ook van genoten.. Prachtig land, zou er zo weer naar toe willen....
    O,ja mijn voet is sinds maandag verlost van mijn verbandschoen en spalk...
    Ben weer vrij om te gaan en te staan waar ik wil.. Gaat nogwel moeizaam. Maar ik fiets weer en zit weer achter het stuur... Dus ik kan nu af en toe ook bij je moeder langs gaan... Nou Natalie geniet nog maar .. Liefs Jacinta

  • 14 Oktober 2011 - 12:29

    (ome) Johan:

    Hoi Natalie,
    ik vind wel dat je als een speer aan het intergreren bent daar. Daar kan hier een heel leger een voorbeeld aan nemen. Om wellicht te voorkomen, dat je straks niet meer weet waar je vandaan komt, wil ik je desgewenst best een of twee weekjea af komen lossen hoor !! Als het maar niet rond 11-11 of Vastenavend is.
    Fantastisch te lezen, dat het je zo goed gaat !!!
    Groetjes en tot de volgende uitwisseling.
    Johan, uiteraard ook namens Jose', Jacco en Veerle.

  • 14 Oktober 2011 - 19:50

    Anoniem:

    He daar,
    wat een leuk verhaal weer!! Vette foto's ook. En als ik het goed begrijp heb jij dus van de canadese familie die zwarte auto gekregen? Gewoon omdat het handig is, al die afstanden enzo....

    Ik kan niet meer zeggen dan geniet ervan, en dat doe je zo te zien. Die cottage is trouwens echt niet voor te stellen, het lijkt me heel gezellig en ontspannend!

    Groetjes uit Breda van Jezus

  • 18 Oktober 2011 - 21:09

    Andel:

    Hee Skatalie,

    Wat een leuk verslag! Ben echt blij voor je dat je het naar je zin hebt daar. Op de foto´s ziet het er inderdaad ook erg gezellig uit. Haha, toen ik trouwens vorige week thuis kwam, zei Thom.. Je raadt echt nooit in welke auto Natalie heeft gezeten. Toen hij de foto liet zien dacht ik JAAAAAAAAAA JOH. Daar had ik graag bij willen zijn!

    Op naar het volgende verslag!

    Liefs

  • 18 Oktober 2011 - 22:05

    Rietje En Wim:

    Hoi Natalie,
    We hebben weer genoten van een leuk verslag. Wij zijn heel blij dat je het naar je zin hebt en dat je heel veel meemaakt. De foto's geven ook wel een beeld hoe dat je het daar hebt. Superleuk allemaal!

    Gelukkig heb je je midterm en final exam al gedaan, voordat Thom komt, hoef je daaraan niet te denken. Nu gaat het echt snel, he natalie! Een ding is zeker Canada is heel mooi. Het komt helemaal goed met jou.
    Liefs Wim en Rietje

  • 18 Oktober 2011 - 22:14

    Corry:

    Héee Natalie,

    Geweldige tyd daar hè,Geen spijt denk ik ,maar je feest daar wel wat af hè,maar toch.....ook weer een goed cijfer hoorde ik van je moeder.Nog even en dan komt Tom hoor .Leuk dat dit mogelijk is .
    geniet samen van die week .
    Hier gaat alles z,n gangetje.De herfst in het vizier net als bij jullie .Altyd mooi om te zien.
    De winterjas komt eraan en jij was ook al zo verstandig om er èèn aan te schaffen.
    Héél verstandig hoor .

    Groeten van Ed en mijzelf natuurlijk

  • 19 Oktober 2011 - 10:00

    Oma En Roger:

    Hoi Natalie,
    Je hebt weer veel beleefd de afgelopen tijd en wat een prachtige foto's waren er weer te zien.
    Om zo te zien blijf je lekker slank na al dat heerlijke eten en drinken.
    Geniet maar van al dat moois en heerlijke gedoe.
    Mooie en fijne dagen straks met Thom.
    Daarna succes en sterkte met je studie.
    Liefs en een dikke knuffel van ons beide en ook voor Thom.

    Oma en Roger.

  • 22 Oktober 2011 - 18:39

    Lia En Philippe:

    Hallo Natalie
    Heel leuk om je reisverslagen te lezen en je mooie foto's te bekijken wat een prachtig land nog een hele leuke tijd en veel plezier samen met Thom.
    groetjes van ons

  • 22 Oktober 2011 - 18:39

    Lia En Philippe:

    Hallo Natalie
    Heel leuk om je reisverslagen te lezen en je mooie foto's te bekijken wat een prachtig land nog een hele leuke tijd en veel plezier samen met Thom.
    groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natalie

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 26968

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2011 - 23 December 2011

Mijn Canada avontuur

Landen bezocht: