First snow, dining hall experience & bike accident - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Natalie - WaarBenJij.nu First snow, dining hall experience & bike accident - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Natalie - WaarBenJij.nu

First snow, dining hall experience & bike accident

Door: nataliegoescanada

Blijf op de hoogte en volg Natalie

13 November 2011 | Canada, Ottawa

Weer een update van wat ik hier de afgelopen tijd uitgespookt heb. Ik heb al mijn examens inmiddels terug en ik heb ze allemaal gehaald! Nu vond ik het ook allemaal best meevallen, dus had hier ook wel een beetje op gerekend, maar het is toch fijn om het zeker te weten. Het examenrooster van december is ook bekend en mijn laatste examen is al op 12 december. Ik vlieg pas 23 december terug naar Nederland, dus heb ik nog tien dagen over om te reizen:) Ik heb dan ook al een trip geboekt naar New York! Hier heb ik echt super veel zin in, maar ik heb hier de afgelopen tijd ook niet stilgezeten.

Na Thom’s vertrek ben ik opgevangen door mijn huisgenootje met pizza en wijn (altijd goed). De volgende avond ben ik naar de club op de campus geweest. Ik ben hier al vaker geweest, maar ben het steeds vergeten te noemen. Er is hier dus serieus een club op het universiteitsterrein en een pub midden in een gebouw van de universiteit. Hier loop je overdag tussen je lessen door ook langs. Dat gebouw is dan ook 24 uur per dag open. Vrij bizar moet ik zeggen, maar ben er intussen ook al wel aan gewend.

Die avond was er een live band en waren er mensen aan het stijldansen. Dat had ik hier tot dan toe nog niet gezien, maar wel erg leuk. Ik ben op een stel afgestapt en gevraagd of een club was waar zij bij zaten. Dat bleek inderdaad zo te zijn: de Swingclub. Ik heb die avond zelf ook nog gedanst en ben lid geworden van de club. Het was echt heerlijk om weer eens te dansen en heb nu elke maandag avond dansles.

Alle eerstejaars van Queens wonen hier in ‘residence’ op de campus en daarbij hoort ook het ‘mealplan’. Zij kunnen elke dag drie maaltijden eten in de ‘dining hall’(hier hebben ze dan ook een flink bedrag voor neergeteld). Je kunt daar ook gewoon betalen om één keer te eten. Dat is natuurlijk een ervaring die je niet over kunt slaan. Met een hele groep zijn we daar ’s middags naar toe gegaan om voor het bedrag van één maaltijd daar de rest van de dag te blijven zitten, zodat we daar ’s avonds nogmaals konden eten (of eigenlijk gewoon aan één stuk door eten). Wat je daar allemaal kunt krijgen is echt niet te geloven: Pasta, noodles, hamburgers, salades, belegde broodjes, ijs, fruit, taart enz. En je mag overal zoveel van nemen als je maar wil. Die eerstejaars moeten toch wel wat kilo’s aankomen na een jaar elke dag onbeperkt eten denk ik zo. Ik vond het in ieder geval lekker, maar moet er ook niet aan denken daar elke dag te eten.

Afgelopen weekend ben ik naar Algonquin Park geweest. Dat is het oudste en beroemste natuurpark van Ontario. We hadden een auto gehuurd en zijn op vrijdagmiddag het vertrokken. Het was nog een hele rit (ongeveer vijf uur) en toen we aankwamen was het al donker. Één ding viel ons, ondanks het donker, toch op: er lag sneeuw! De sneeuw, onze prachtige cottage mét openhaard en uitzicht op het water en Canadese trivial pursuit zorgden voor een geslaagde eerste avond.

De volgende dag ’s ochtends een kleine teleurstelling: de sneeuw was weg. Dat was natuurlijk wel jammer. Toch zijn we met goede moed aan een wandeling van maar liefst 5 uur begonnen, pratend over welke dieren we allemaal gingen zien. Er zouden hier namelijk bevers, wolven, elanden en beren zitten. Helaas hebben we op een chipmunk en de opgezette beren, elanden en wolven in het bezoekerscentrum niets gezien. De eigenaar van ons huisje zei dat dat waarschijnlijk door het jachtseizoen komt, de dieren verstoppen zich dan extra goed. Ookal hebben we dan geen dieren gezien, het park was echt prachtig. Het uitzicht vanaf de rotsen met de zonsondergang was echt onvergetelijk.

De volgende dag zijn we weer teruggereden naar Kingston. Het was weer echt een super weekend, al moest ik vrijdag toch wel even aan thuis denken. Het was natuurlijk de ellufde van de ellufde en dat is toch iets wat ik niet graag mis. Maar begrijp me niet verkeerd het avontuur dat ik hier aan het beleven ben had ik natuurlijk ook nooit willen missen, een keer 11-11 missen heb ik daar graag voor over.

Ik heb ook nog een klein ongelukje met mijn fiets gehad. Mijn voorwiel kwam namelijk ineens los. Gelukkig ben ik niet heel hard gevallen, al lagen al mijn boodschappen over de straat verspreid. Er kwamen wel meteen mensen om me te helpen en de man waar ik mijn fiets gekocht had heeft hem gratis gemaakt. Dat bevestigd maar weer wat ik tot nu toe al vaker ervaren heb: Canadezen zijn gewoon echt hele lieve mensen!

  • 14 November 2011 - 07:11

    Johan:

    Hoi Natalie,

    Wat een fantastisch verslag weer !!!
    Ik kan je overigens geruststellen denk ik. Bij alles wat ik van je lees blijkt 11-11 maar een heel simpel feestje hoor. Ook al was het dit jaar wel 11-11-11 !!!
    Hebben ze geen APK-keuringen voor fietsen in Canada ?
    Succes met je laatste examens !!!!
    Johan

  • 14 November 2011 - 09:38

    Corry:

    Hoi Natalie,

    Weer een mooi verslag met prachtige foto.s.
    Fijn dat je alle examens gehaald heb.Zeg wat dat ongelukje betreft,ben je toch maar goed van afgekomen hè,maar wel vreemd hoor dat zo,n wiel los komt .Heeft die man denk ik toch iets vergeten .Nog een maandje en dan kom je bij de kerstboom in huis vallen .Dat is toch een mooier feest dan de 11e van de 11e?
    Maar .......Nathalie eerst ga je toch weer een vliegreisje maken ?Ik dacht :,,Die komt zo snel mogelijk naar huis "",maar nee hoor .Jij zorgt altyd voor verrassingen .

    Succès met je laatste examens en tot horens ,

    Ed en Corry

  • 14 November 2011 - 13:08

    Nowork Team:

    Heerlijk, om te lezen zo'n mooi reisverslag kunnen wij nog van leren. Wat maak je toch veel mee iets om nooit meer te vergeten. Wij zijn nu in Tarifa en wachten op vrienden die met ons de overtocht naar Marokko gaan maken. Nog veel plezier en xxx van je tante in Marokko en ook van je Oom natuurlijk.

  • 14 November 2011 - 18:35

    Ricardo:

    Ha Naatje,
    Aangezien jij niet naar 11/11 kon heb ik me opgeofferd om ook niet te gaan. (als ik eerlijk ben ben ik niet gegaan omdat ik niet kon, want moest de volgende dag stage lopen)
    Verder heb je weer een mooi verhaal verteld. Wel jammer van de beren, maar het park ziet er inderdaad prachtig uit.
    Hela hola kinder cola, en het leven hier is slecht. Niemand die dit begrijpt maar waarschijnlijk weet jij nu wel wie Ricardo is?

  • 14 November 2011 - 22:01

    Andel:

    Hoi daar!

    Wat een leuk verhaal weer en wat is die natuur in Canada toch onbeschrijvelijk mooi, dat blijft me echt steeds weer verrassen.

    Ik hoorde inderdaad van Thom dat je naar NYC gaat. Ben zooo jaloers! Het zal ook wel helemaal in de kerstsfeer zijn, waarschijnlijk echt overdone. Leuk hoor.

    Geniet er nog maar van en ik zie er naaruit dat je weer terug komt!

    Liefs!


  • 16 November 2011 - 21:46

    Vul Hier Je Naam In :

    Vul hier je reactie in...
    Hoi Natalie, wat een mooi park hè, wij zijn daar ook geweest.. We werden toen 'smorgens verrast door sneeuw. En zaten vast omdat we de auto op slot hadden gedaan ( per ongeluk ) met een draaiende motor.... Maar we hebben daar ook gewandeld en je zie dan niemand en voel je echt alleen in het bos... Had jij dat ook.. ? Nou nog veel plezier... Jacinta en Cornelis

  • 17 November 2011 - 17:47

    Schoon Ma En Pa:

    Nou dachten wij toch werkelijk dat je naar Canada was gegaan om te studeren ;-)
    Je hebt groot gelijk hoor meisie, geniet er maar van zolang je daar bent, dat nemen ze je nooit meer af.
    Wat zal dat straks trouwens saai worden weer thuis in het kleine dicht bevolkte Nederlandje, een voordeel natuurlijk.......sorry nee meerdere natuurlijk.
    Ga zo door met je verslagen, geweldig leuk.
    Tot volgende verslag, skype of 2de kerstdag.
    Veel plezier, leuke ervaringen en heel veel succes met je examens.
    Groetjes, Rietje en Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natalie

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 580
Totaal aantal bezoekers 26949

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2011 - 23 December 2011

Mijn Canada avontuur

Landen bezocht: