First classes, homecoming & 1000 islands - Reisverslag uit Kingston, Canada van Natalie - WaarBenJij.nu First classes, homecoming & 1000 islands - Reisverslag uit Kingston, Canada van Natalie - WaarBenJij.nu

First classes, homecoming & 1000 islands

Door: nataliegoescanada

Blijf op de hoogte en volg Natalie

20 September 2011 | Canada, Kingston

Weer een update van mijn belevenissen in Canada. Afgelopen week heb ik mijn eerste colleges gehad en ze vielen gelukkig mee. Ik kan alles vrij goed volgen. Ik had verwacht dat hier veel meer met werkgroepen en kleine klassen gewerkt zou worden, maar het is eerder het tegenovergestelde. Ik zit zelfs in een college met 600 studenten. Maar dat is ook weer een nieuwe ervaring. Het is hier trouwens ook de normaalste zaak van de wereld als je tijdens je college even opstaat, koffie gaat halen en weer terugkomt. Hierdoor lopen er dus tijdens elk college continu mensen de zaal in en uit en hier kijkt niemand van op.

Verder weet ik nu ook wat meer over hoe mijn tentamenrooster eruit komt te zien. Alle vakken die ik hier volg lopen tot de kerst. Van al deze vakken heb ik een midterm exam en een final exam. De midterms vallen gelukkig allemaal in de week voor dat Thom hierheen komt. Als hij hier is kunnen we dus ook echt wat samen ondernemen, in plaats van (mijn doemscenario) een hele week studeren.

Ik ben hier ook lid geworden van de Yoga club en de Outdoors club. Bij de Yoga club kun je voor 25 dollar het hele semester twee lessen per week volgen, niet gek en weer eens wat anders. Bij de Outdoors club worden ieder weekend verschillende trips naar nationale parken georganiseerd. Zo ga ik komend weekend kamperen aan Charleston Lake.

Afgelopen weekend was de ‘homecoming football game’. Ook een hele ervaring op zich. Al had ik het na 2,5 uur wel gezien. (geen idee hoe lang de wedstrijd uiteindelijk geduurd heeft, maar we hebben gewonnen:)) Naast de wedstrijd nog een aantal hoogtepunten: een jongen die probeerde te streaken, maar zijn broek bleef aan zijn enkels hangen, waardoor hij bleef struikelen en vervolgens gearresteerd werd. En de Engineers die tijdens de rust massaal het veld op renden om hun leren jas op de grond te slaan. (deze jassen kosten ong. 300 dollar, vrij zonde lijkt mij, maarja traditie…) Voor een beter beeld hiervan: check het filmpje.

’S Avonds na de voetbal wedstrijd ben ik op de 1000 islands cruise meegeweest. Dat was heel mooi, maar ook erg koud. Overdag is het hier namelijk best lekker, je kunt prima zonder jas over straat. Maar ’s avonds koelt het echt flink af (en dan bedoel ik ook echt tot 3 of 4 graden).

Nog een kleine tegenslag: ik heb namelijk al een aantal dagen geen internet meer. Donderdag komt er iemand voor kijken, dus hopelijk wordt het dan weer opgelost. Maar tot die tijd zal ik dus steeds naar de universiteit moeten om te internetten, wat vrij irritant is. Vandaar ook wat vertraging met het schrijven van deze blog.

Er lopen hier trouwens ook overal eekhoorns rond. Als ik van mijn kamer naar de universiteit loop kom ik er minstens 10 tegen. Omdat mijn moeder zo nieuwsgierig was hoe ze eruit zien, heb ik hier ook maar even een foto van toegevoegd. Mensen staan hier wel raar te kijken als je een foto van een eekhoorn maakt, want zij zien een eekhoorn meer als ongedierte, zoals een rat of een muis. Ik was dus weer even de echte tourist.

Aarzel vooral niet om te reageren, ik vind het altijd erg leuk om jullie reacties te lezen!


  • 20 September 2011 - 16:09

    Tante Mia:

    Ja, dat is zonde van al die leren jassen vreemde gewoonte ik zou wel eens willen weten wat daar de gedachten achter is?????
    fijn dat je de tijd heb als thom komt ,kunnen jullie samen leuke dingen gaan doen , he leuk dat je het weekend ga kamperen vergeet je belletje niet tegen de beren. (grapje) Leuk mutsje heb je op zal je wel nodig hebben bij zulke lage temperaturen .Natalie het was weer een leuk verslag en we hebben er weer van genoten. groetjes en xxx Jan en Mia

  • 20 September 2011 - 16:33

    Anneloes:

    Heee Natalie,
    Leuk weer wat te lezen, blijf graag op de hoogte :) Fijn dat de colleges bevallen. Misschien komen de kleinere groepen nog wel, 600 is wel veel. Heb je aan Yoga gedaan?! vast even lekker ontspannend. Heel fijn weekend en kampeerse, warme trui mee tegen de kou dus!!
    Kus

  • 20 September 2011 - 17:35

    Andel:

    Hoi Natalie!

    Sorry dat ik nu pas een reactietje plaats.. Leuk om toch up to date te blijven over je avonturen die je daar beleeft. Ben blij dat je daar nu beter kan 'aarden'. Kan me voorstellen dat dat eerst nog wel even moeilijk was, maar je ontmoet inderdaad snel genoeg mensen die zich in dezelfde situatie bevinden. Dat worden serieus vrienden voor het leven!
    Leuk trouwens dat je aan het yoga'en geslagen bent. Is vast super leuk, laat maar weten hoe het is geweest.

    Veel succes en vooral plezier nog (met het kampeerweekendje ook)!

    Ik laat snel weer iets weten.

    Liefs,
    Andel

    p.s. Eekhoorntjes, hoezo ratjes/muizen? Echt té cute gewoon.

  • 20 September 2011 - 17:36

    Amie:

    Hoi Nathalie,

    ik liep wat achter met het lezen van je verslagen omdat ik twee weken geleden een weekje in de Ardennen was (workshop papierscheppen - was heeel leuk!). Ik moest thuis weer even in het ritme komen, wat heet ritme: eerst was ik zelf jarig, zondag vierde Karlijn haar 14e verjaardag en nu wordt het een beetje normaal. Leuk om je uitgebreide verslagen te lezen en de foto's maken het nog echter. Wat een reuze eekhoorn zeg.... daar zou ik even voor omlopen. Jehebt al heel veel meegemaakt in een paar weken tijd: wat een ervaringen! Ik ben wel een beetje jaloers op je....
    Hartelijke groeten en veel succes met de studie, houdoe :) Amie

  • 20 September 2011 - 19:52

    Johan - José :

    Hoi Natalie,

    Je maakt heel wat mee, zo.
    Erg leuk, dat je ons laat meegenieten van je avonturen!
    Veel plezier en succes!
    Met Veerle gaat het goed in Nijmegen.

    Groetjes van
    Johan - José
    Veerle - Jacco

  • 21 September 2011 - 07:25

    (Ome) Johan:

    Hoi Nathalie,
    als ik dat allemaal zo lees wordt ik wel erg jaloers.
    Mocht je het eventueel toch beu worden, dan wil ik wel als stand-in fungeren.
    Ik hou tenslotte erg veel van voetbal en het zou ook geen kwaad kunnen
    als ik nog wat bij zou leren.

  • 21 September 2011 - 07:37

    Femke:

    Hoi Natalie, Ook wij lezen met veel plezier je verslagen. Mijn ouders sturen de link braaf door! Wat ontzettend stoer dat je dit doet. Ontzettend leuk! Geniet ervan en vooral blijven schrijven!

    Veel groetjes
    Martijn, Femke, Iris en Cas

  • 21 September 2011 - 14:06

    Britt:

    Been ages dat ik je gezien of gesproken heb, maar heel tof om te lezen - als het goed is ga ik volgend studiejaar naar Canada, dus prima voorproefje dit. Geniet ervan!

  • 21 September 2011 - 20:57

    Corry En Ed:

    Ha veel te ver buurmeisje.

    Ik werd al veel te nieuwsgierig om je nieuwe blog te lezen,want ik reken al zo,n beetje op het weekend ,maar nu snap ik het .Je hebt een probleem!.Hopelijk is het morgen (dus donderdag) weer opgelost.
    Wat fijn dat je je nu toch gesetteld voelt. De colléges meegevallen zijn en regelmatig weer iets ondernomen hebt
    Goh ,wat leuk dat Tom je komt opzoeken en dat je het dan iets minder druk zal hebben.
    Ja ik zou je ook wel even op willen zoeken ,maar dan ??????ga je dan met mij ook iets ondernemen ?
    Hahaha ,zal wel niet,ja verschil moet er zijn toch ?

    Nou meisje ,ga ervoor hé en een leuk weekend toegewenst.
    Dat je daar trouwens allemaal tyd voor hebt.

    Groetjes van ons samen ,

    Ed en Corry

  • 22 September 2011 - 11:40

    Maxime:

    Hee nat,

    Gisteren hebben we elkaar natuurlijk al gesproken via skype! Erg leuk!
    Wat een beleving die footballgame. Fijn dat de colleges meevallen, met de tentamens gaat het vast ook helemaal goed komen!

    De tabula is op de post;-)

    Liefs!

  • 23 September 2011 - 21:59

    Ben:

    Hallo Natalie,
    Wat leuk om je reisverslagen te lezen en de foto's te zien, je doet daar wel heeel veeel indrukken op, het lijkt me een mooi land, bijna net zo als Nederland (-; , maar dan alles wat groter en ruimer, hier genieten we nog even van een zomers najaar, 21 graden en droog, je houdt het niet voor mogelijk, maar intussen liggen de pepernoten al in de winkels en de kerstballen zullen ook niet lang op zich laten wachten,
    Natalie, geniet er van, voor je het weet ben je weer thuis (tussen de kerstballen (-;
    groetjes van ons,
    Ilse, Rosan, Recie en Ben

  • 25 September 2011 - 18:45

    Philippe En Lia:

    Hallo Natalie
    wat een leuke verhalen om te lezen en wat een ervaringen allemaal hardstikke leuk.Nog een hele leuke tijd daar groetjes van ons.
    doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 26 September 2011 - 13:19

    Oma En Roger:

    Hoi Natalie, Wij zijn wat laat met reageren want we zijn weer voor 6 weken in Benidorm.
    Je hebt de laatste tijd al heel wat beleefd, gelukkig heb je overal foto's van zodat je er later nog eens op terug kunt kijken. Gelukkig valt de studie mee zodat je ook nog op tijd kunt ontspannen met leuke dingen, want dat is heel voornaam even ertussen uit iets anders doen. Geniet er maar van hoor meisje en met je studie veel succes.
    xxxxxxxxxxx van Oma en Roger.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natalie

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 27012

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2011 - 23 December 2011

Mijn Canada avontuur

Landen bezocht: