Ottawa, Beavertails en Poutine - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Natalie - WaarBenJij.nu Ottawa, Beavertails en Poutine - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Natalie - WaarBenJij.nu

Ottawa, Beavertails en Poutine

Door: nataliegoescanada

Blijf op de hoogte en volg Natalie

02 September 2011 | Canada, Ottawa

Ik heb net al mijn spullen weer ingepakt, want morgen vertrek ik naar Kingston! Na een geweldige week bij mijn familie, moet ik zeggen dat ik hier ook wel echt zin in heb. Naast alle leuke dingen die ik gedaan heb, voelde het toch een beetje als wachten op hetgeen waarvoor ik hier eigenlijk gekomen ben. Ik zal proberen kort samen te vatten wat ik deze week allemaal beleefd heb.

Maandag heb ik meegespeeld in een film! Nouja, niet echt meegespeeld, maar gefigureerd. Jeff en Colleen hadden gezien dat ze in de buurt van de cottage een film aan het opnemen waren en zijn daar gaan vragen of ze misschien nog figuranten nodig hadden. En dat was zo! Dus heb ik samen met Jeff en Colleen´s kinderen een ijsje gegeten in de ijssalon, terwijl aan een andere tafel de acteurs de ongeveer drie zinnen durende scene tienmaal over hebben gedaan. Ik heb helaas geen bekende acteurs gezien, maar het was toch wel een bijzondere ervaring.

Vervolgens zijn we weer naar Ottawa vertrokken waar ik de rest van de dagen gebruikt heb om wat meer van de stad te zien. Ik ben een aantal keer met Jaqcuie en haar vrienden wat gaan drinken. Dat was erg gezellig en zo heb ik ook al wat mensen ontmoet die ook naar Queens University gaan. Ook heb ik met Colleen de rondleiding door the parliament buildings gedaan, en ben ik een dag zelf het centrum in gegaan. Verder heb ik ook kennis gemaakt met wat typisch Canadees eten: Beavertail en Poutine. Jacquie probeerde me eerst nog wijs te maken dat beavertail serieus de gefrituurde staart van een bever is, maar het is gewoon deeg in de vorm van de staart van een bever met allerlei zoetigheid erop. Je kunt kiezen uit verschillende smaken. Poutine doet mij het meest denken aan de Canadese versie van kapsalon. Het is namelijk friet met kaas(zonder enige smaak) en jus. Allebei erg lekker!

Gisteravond heb ik gegeten met ongeveer alle familie die ik hier heb. Dat was erg leuk, ze zijn allemaal zo lief! Vandaag ben ik met Kirsten(zus van Jacquie) en Colleen naar een spa geweest. Kirsten wilde namelijk nog even relaxen voor de universiteit weer begint. Ik mocht ook mee, niet verkeerd dacht ik zo. Ik ben nu dus weer helemaal opgeladen om aan mijn Canadese studenleven te beginnen!

De jetlag is nu trouwens gelukkig helemaal over, maar het heeft me wel heel wat meer tijd gekost dan ik had verwacht. Bedankt voor al jullie lieve reacties hierop, dat had ik even nodig!

  • 03 September 2011 - 06:10

    Mija:

    Leuk, om weer wat van je te horen en wat mooie foto's je hebt al veel mee gemaakt en gezien, nu op naar het volgende aventuur ben benieuwd naar je kamer en de campes kijk nu al uit naar je volgend verslag .Heel veel plezier met het inrichten van je kamer en met de rest van de dingen die nog komen gaan. liefs mija


  • 03 September 2011 - 07:55

    Ed En Corry:

    Corry en Ed,wensen jou weer een fantastische tyd toe met de volgende uitdaging.
    Geweldig dat iemand dit kan meemaken toch?
    Leuk om al die foto,s te zien en weer wat van je gehoord te hebben.
    Hopelijk hou je ons de volgende tyd ook weer bij de tyd .

    Héél véél succès Natalie ,ook de groetjes van onze kinderen hoor.

    Dikke knuffel XXXX

  • 03 September 2011 - 09:22

    Fenne:

    Hé Nat,

    Wat leuk om weer iets van je te horen! Fijn dat je het naar je zin hebt, ik ben erg benieuwd hoe je het in Kingston vindt. En als ik de foto's zo zie, pas je er helemaal tussen. Je lijkt wel een echte Canadees! ;) Het ziet er erg gezellig uit, ik zou wel met je willen ruilen.
    Heel veel plezier de komende tijd, hopelijk ben je op Queens ook zo snel gesetteld bent, maar dat komt vast helemaal goed!
    Have fun!

    Heel veel liefs

  • 03 September 2011 - 13:04

    Thom:

    Hee schat,

    Leuk om te horen, dat je in een film hebt gespeeld. Weinig mensen kunnen zeggen dat hun vriendin een filmster is ;)

    Nog leuker vind ik het om te horen dat je niet meer zo last hebt van die jetlag en dat je langzaam je draai aan het vinden bent in het mooie Canada. Kan zelf echt niet wachten om naar jou toe te komen.

    X

  • 03 September 2011 - 18:27

    Oma En Roger:

    Hoi Natalie,

    Je hebt in die korte tijd dat je in Canada bent al heel wat beleefd.
    En zoals de foto's het uitwijzen hebt je genoten daar waar je groot gelijk in hebt.
    Want je weet zelf dat het echte werk nu gaat komen en zoals je zelf zegt je bent nu opgeladen.
    Ben wel benieuwd naar het volgende verslag van je hoe alles verder verloopt.
    In ieder geval veel sterkte vooral de eerste week dat is ook weer even wennen en aanpassen.
    Veel liefs van ons en tot je volgende bericht.

    xxxxxxxxxxxxxx Oma en Roger.

  • 04 September 2011 - 09:58

    Maxime:

    Oeh spannend! Nu gaat het echt beginnen, het studentenleven van Queens.
    Aan de foto's te zien en je verhalen te lezen was het echt heerlijk bij je familie. Ziet er allemaal in ieder geval erg gezellig uit!
    Fijn inderdaad dat je over de jetlag heen bent! Ben erg benieuwd naar je verhalen over het studentenleven daar.
    Zodra je je adres weet, laat het even weten dan sturen we de Tabula naar je op. Hij is weer erg mooi geworden.

    Heel veel plezier en succes met de colleges en gezelligheid in Queens.
    Liefs!

  • 04 September 2011 - 14:39

    Anneloes:

    Haaa,
    Wat een mooie plaatjes, je hebt het daar niet verkeerd gehad afgelopen weken!! Fijn dat je familie zo vriendelijk is en dat je daar een leuke tijd hebt gehad. Nu begint dan inderdaad het avontuur waarvoor je naar Canada ging, studeren. Hoop dat je daar snel je draai vindt! Heeeel veel plezier. Kwacht op je volgende blog! XX

  • 05 September 2011 - 20:18

    Fouad:

    Haha Canadase kapsaloonn, lekker hoor! Die jetlag had bij mij eigenlijk een week nodig haha, dus begrijp het helemaal.
    Al die spas, boten enzo..je hebt het helemaal niet zo slecht daar hoor.
    Veel plezier in Kingston!! X

  • 06 September 2011 - 08:33

    José:

    wat heb je dat weer leuk beschreven. Lijkt me dat je naast actice ook wel kans maakt als schrijver.
    vraag me af of je voor elke nieuwe take ook weer een nieuw ijsje moest eten?!!
    Canadian beer drinken lijkt me ook wel wat voor mij.

    heel leuk verslag en geweldige foto's

    veel succes komende tijd
    groetjes José

  • 11 September 2011 - 10:39

    Petra:

    Hoi hoi, leuk om te lezen dat je al zo veel gedaan hebt. Zo aan de foto's te zien is het heel begrijpelijk dat het allemaal nogal een indruk op je maakt, alles in het groot!
    Geniet de komende tijd ook he! Succes

    groetjes Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natalie

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 26955

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2011 - 23 December 2011

Mijn Canada avontuur

Landen bezocht: