All settled in - Reisverslag uit Kingston, Canada van Natalie - WaarBenJij.nu All settled in - Reisverslag uit Kingston, Canada van Natalie - WaarBenJij.nu

All settled in

Door: nataliegoescanada

Blijf op de hoogte en volg Natalie

11 September 2011 | Canada, Kingston

Er is weer een hoop gebeurd sinds mijn vorige blog. Allereerst ben ik natuurlijk naar Kingston vertrokken, mijn uiteindelijke bestemming. Ik had daar al een kamer geregeld en kon met Colleen en Kirsten meerijden, die op zaterdag naar London vertrokken (daar studeert Kirsten). Ze brachten me naar mijn kamer, zodat ik daar mijn spullen neer kon zetten en brachten me vervolgens naar de universiteit, zodat ik gelijk alles kon regelen. Het was best raar om zo ineens weer in een compleet ander leven terecht te komen. Rachel en Devon (bij hen huur ik mijn kamer) zijn heel aardig en zij namen me ook gelijk mee om boodschappen te doen. Na een rustige avond heb ik toen echt een vreselijke nacht gehad. Rachel en Devon hebben namelijk twee hondjes en twee katten. Ik had gehoopt dat ik hier geen last van zou hebben, maar ik heb het de hele nacht benauwd gehad. De volgende ochtend was het voor mij wel duidelijk, hier kon ik niet blijven. De zoektocht naar een nieuwe kamer kon beginnen.

Omdat ik zelf ook wel inzag dat ik niet in één dag een nieuwe kamer ging vinden, heb ik Colleen gebeld en gevraagd of ik misschien tijdelijk bij haar zus Sharon(die woont in Kingston) kon logeren. Gelukkig was dat geen probleem, Sharon kwam namelijk die middag terug van hun cottage (jaja, ze hebben hier allemaal een cottage). Rachel en Devon vonden de hele situatie heel vervelend voor me en snapten gelukkig dat ik graag weg wilde. Zij hebben me dan ook met al mijn spullen naar Sharon gebracht. Ondertussen was ik dagelijks in de universiteit te vinden, druk op zoek naar een kamer. Gelukkig waren daar meer mensen wanhopig op zoek, dan voel je je toch niet zo alleen.

Maandagavond heb ik een kamer gevonden in een huis met allemaal internationale studenten en dinsdag ben ik er ingetrokken. Sharon en Huw (Sharon’s man) hebben me echt geweldig geholpen. De kamer was namelijk niet gemeubileerd en ik heb vanalles van hen mogen lenen. Zelfs een bed, wat ze nog in hun garage hadden staan. Ik sta echt versteld van hoe gastvrij de mensen hier zijn en wat ze allemaal voor je doen. De familie die ik hier heb is al verre familie en Sharon en Huw zijn niet eens familie.

Na drie keer al mijn spullen verplaatst te hebben kon ik dinsdag eindelijk mijn koffers uitpakken. Voor een beetje rust was er alleen geen tijd, want woensdagochtend begon de introductieweek voor internationale studenten: NEWTS(New Exchange Woohoo Transfer Students) WEEK. Het was echt een geweldige week waarin ik veel mensen heb leren kennen. Het was niet altijd even goed geregeld, waardoor we vaak lang hebben moeten wachten tot een activiteit begon, maar de gezelligheid maakt een hoop goed. We zijn een dag naar een provincial park geweest en hebben daar de mooiste zonsondergang ooit gezien, we hebben een verfgevecht gehad in een fel oranje overal, we hebben de ‘Tamming and Traditions’ Ceremony gehad waarbij ik mijn tam(een soort muts) heb gekregen, we hebben een concert gehad van ‘The Arkells’ en de week werd afgesloten met een heerlijk diner. Ik moet wel zeggen dat ik na deze week geen barbecue meer kan zien, want op het diner na, was het eten vooral hamburgers en hotdogs. Het was ook een hele ervaring om te zien hoe de hele campus een week lang in het teken staat van de introductie, want naast newts week was er ook frosh week (voor alle nieuwe eerstejaars studenten). De meest opvallende vond ik toch wel de engineers, hun mentoren gaan namelijk in een bad met een soort chemische vloeistof waardoor hun huid een week lang paars is en hier horen ook nog opvallende kapsels bij. De volgende zin kwam ook vaak voorbij: “Hey NEWT/FROSH, how do you feel?” “I feel so good, oh I feel so good, oh!” Zie de foto’s voor een completer beeld van deze week.

Morgen beginnen de colleges, dus dan begint het echte werk. Gelukkig heb ik een fijn rooster, ik ben namelijk maandag vrij! Toch zal ik het druk krijgen, ik krijg wel de indruk dat het hier hard werken is om je vakken te halen. Ik ga in ieder geval mijn best doen!

  • 11 September 2011 - 19:23

    Fouad:

    Woohh eerste!
    Ik zei toch dat je versteld zou staan hoe gastvrij, vriendelijk en behulpzaam mensen kunnen zijn:) ! Introweek was dus geslaagd! Veel plezier en ook succes met de vakken..toch wel iets meer genieten hè ;) Blijven posten/schrijven! Ik ben jaloerrss haha

    Xx

  • 11 September 2011 - 19:29

    Oma En Roger:

    Hoi Natalie, Jammer dat je last kreeg van die dieren, je hoopt ergens dat het wel mee zal vallen maar toch!!!!!!!!!!. Je bent terwijl wel een ervaren verhuister geworden denk ik zo.
    Ook geen onaardig stulpje waar je nu je onderkomen hebt gevonden. Het zijn daar wel gastvrije mensen, gelukkig voor jou. Dus morgen begint het echte werk waarvoor je gegaan bent.
    In ieder geval veel sterkte en succes.
    xxxxxxxxxxx en een stevige knuffel van oma en Roger.

  • 11 September 2011 - 19:31

    Jacco:

    Heel veel succes met je colleges dinsdag, dan begint eindelijk het echte werk!

  • 11 September 2011 - 20:10

    Ed En Corry:

    Hééééé' Natalie,

    Jij treft het toch elke keer weer hè.In feite heb je niet lang zonder kamer gezeten .Wat lief van die mensen om jou te helpen.

    O ja ,ik moet je nog bekennen dat ik al eerder een mail gestuurd had ,maar zal wel iets verkeerd gedaan hebben.Het was om je even op te beuren na die eerste aankomst.
    Wees maar blij dat de moderne techniek een uitkomst is. Ja bij onze Tjebbe hebben we dat allemaal erg gemist .Die moest bijna een dag lopen om te kunnen internetten.
    Fijn voor je dat je nu genesteld bent.
    Vèèl succès hoor meid en hou je tof

    Doei ,Ed en Corry

  • 11 September 2011 - 20:44

    Sebastien:

    De Campus is net uit een Harry Potter film gehaald het is gewoon echt een kasteel :) Gelukkig dat je nu in ieder geval gesetteld bent heb je ook weer een soort van thuis.
    Veel succes met de studie zal wel meevallen toch ;) !

    xx

  • 11 September 2011 - 20:51

    Karel En Mama:

    Hallo Natalie
    Wat fijn dat je zo goed opgevangen bent en nu een kamer hebt waar je je prettig voelt. Wij wensen je veel succes met je studie, want deze week gaat het nu echt beginnen.Opa en oma vonden het heel leuk dat ze vanmiddag met je geskyped hebben. Morgen zullen we bij ome Peter als Emmelie jarig is je reisverslag ook aan hun laten zien. Nogmaals heel veel succes gr Karel en mama

  • 12 September 2011 - 07:07

    Maxime:

    Haha, superleuk die introweek:). Fijn dat je zo snel een kamer hebt kunnen vinden.
    Veel succes met de colleges!

    Ik ga vanmiddag je presentatie voor de ALV maken. Het einde zit er voor ons bijna op.
    We missen je!
    Liefs!

  • 12 September 2011 - 10:03

    Marjolein:

    Top dat je zo snel een andere kamer hebt kunnen regelen! Nu ben je er helemaal klaar voor om te gaan studeren. Succes met je vakken!
    Wij zijn net terug van EJW, was supergezellig :D. Jammer dat je er niet bij was...
    Ga je nog skypen met ons tijdens de ALV (nog maar anderhalve week)?
    Liefs Marjolein

  • 12 September 2011 - 10:29

    Ilse:

    Hee Nat,

    Wat leuk zo met al die foto's! Heb echt het idee dat je ons goed mee laat genieten met jouw grote avontuur! Goed om te lezen dat je je plekje nu gevonden hebt! Hoop dat het stiekem toch meevalt hoeveel je moet doen voor je vakken en dat je veel kunt genieten van je vrije tijd daar!

    Have fun en tot snel!
    Kus,
    Ils

  • 12 September 2011 - 15:15

    Hoi Natalie:

    Wat een teostand zeg.. Ja daar had je neit meer aangedacht he... honden en katten. Maar fijn dat je toch weer woonruimte heb gevonden.
    Geniet er maar van...
    Oja voor het buurmeisje ga ik weer een feestjurk maken voor het kerstfeest op het Rijks... Maar ze vroeg er ook nog een voor haar vriendin... ik ga maar eens starten... Je ziet het wel als je terug ben..
    groet Jacinta ern Cornelis

  • 13 September 2011 - 07:48

    Kim:

    hee meis!

    Wat super om te horen dat je daar zo goed wordt opgevangen..
    Lijkt me toch wel raar om zo alleen in een vreemd land te zijn!

    En wat een kei mooi land!
    Succes met je eerste colleges vandaag en ik hoop snel weer meer te lezen!

    Xxx
    Kim

  • 13 September 2011 - 16:17

    Tante Mia:

    Wat een toestand zeg , het is wel zo mocht het met je studie niet lukken, kan je altijd nog een verhuisbedrijf gaan beginnen. Veel sterkte met je vakken en vooral veel genieten. xxxx`jan en Mia

  • 13 September 2011 - 18:08

    Fenne:

    Hé Nat,

    Wat goed om te horen dat je het naar je zin hebt daar op de uni! En ik krijg op mijn Facebook steeds berichten dat je 100 nieuwe vrienden hebt, dus volgens mij leer je genoeg mensen kennen. :) Jammer dat je niet op je eerste kamer kon blijven, maar een huis met internationals is vast ook heel leuk!
    Wij hebben afgelopen weekend EJW gehad en ik miste je! Niemand kan zo goed een bosspel uitzetten als jij! ;) Volgende week wisselen we, dus we zijn nu de laatste week nog even aan het knallen en alle vervelende klusjes af aan het maken, en natuurlijk de ALV aan het voorbereiden. Lijkt me heerlijk om nu in Canada te zitten en niet te hoeven stressen om een bestuurswissel.
    Wat een leuke foto's plaats je elke keer! Leuk dat we een beetje met je kunnen meekijken :)
    Ik ben benieuwd hoe je vakken zijn!

    Liefs uit Leiden!

  • 13 September 2011 - 22:07

    Jose:

    je maakt wel heel veel mee op zo'n korte tijd. Gelukkig wel weer eind goed...al goed.
    Ben wel benieuwd hoe het met je telefoon is afgelopen, of ligt ie nog in de rijst?
    Laat ff weten, want ik vind dat soort oplossingen altijd wel weer interessant.
    Volgens mij vermaak je jezelf wel als ik de foto's zo zie. Dat gastvrije en behulpzame kunnen wij Nederlanders nog wel eens wat van leren.

    succes met de studie en niet vergeten te genieten van deze ervaringen.
    Je bent zeker ook al aan t aftellen wanneer Tom je op komt zoeken.

    heel veel liefs
    t-José

  • 19 September 2011 - 18:26

    Marion:

    Hi Natalie, wat een avontuur. Maar goed dat je verslagen bijhoudt want je maakt zoveel mee in een korte tijd. Heb heel erg genoten van alle foto's, het lijkt me een prachtig land en hele aardige mensen. Wat een klucht die paarse figuren, vraag eens om het recept, lijkt me wel wat voor de kanoclub. Zijn er veel nationaliteiten in jouw groep? Weet je dat ik op een van de foto's van de vorige keer (die met de familie) naar je moest zoeken. er stond nog een meisje op die heel veel op je leek. Nou meisje, nog lekker genieten en veel sukses met je studie,
    groetjes van Hans en mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natalie

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 27010

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2011 - 23 December 2011

Mijn Canada avontuur

Landen bezocht: