First days - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Natalie - WaarBenJij.nu First days - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Natalie - WaarBenJij.nu

First days

Door: nataliegoescanada

Blijf op de hoogte en volg Natalie

29 Augustus 2011 | Canada, Ottawa

Ik ben nu een paar dagen in Canada en ik heb al zoveel meegemaakt. Ik moet zeggen dat ik de eerste dagen wel echt last heb gehad van een enorme jetlag. Dat had ik niet echt verwacht. De eerste dag kwam ik rond vijf uur Canadese tijd aan bij de familie. Voor mijn gevoel was het toen al elf uur ´s avonds. Op dat moment voelde ik me nog niet echt moe, maar het was wel heel overweldigend om ineens in een compleet ander land te zijn, in een huis dat ik niet kende, bij mensen die dan misschien wel familie zijn, maar toch onbekend aanvoelden. Jacquie (mijn achter-achternicht ofzoiets, ze is in ieder geval verre familie en van mijn leeftijd) had me opgehaald van het vliegtuig en vroeg of ik die avond wat wilde gaan drinken met wat vrienden. Ik zei dat me dat wel gezellig leek. Ze ging eerst nog even haar zusje ergens van ophalen en daarna zouden we gaan. Ik ben toen even gaan liggen en ben toen een soort van ingestort. Ik was veel vermoeider dan ik dacht. Toen ze terugkwam werd ik maar half wakker en heb ik schijnbaar van alles in het nederlands tegen haar gezegd. Hier begreep ze natuurlijk niets van en ze heeft me toen maar laten slapen. De volgende ochtend was ik rond vier uur klaarwakker.

Overdag heeft Colleen (Jacquie’s moeder) me meegenomen voor een tour door Ottawa en om boodschappen te doen, wat ook een hele ervaring op zich is. Ik bedoel alles in zulke grote hoeveelheden (jerrycans met olijfolie) en de supermarkt is net zo groot als een heel winkelcentrum. ’S Avonds heb ik haar geholpen met koken voor een aantal vrienden in het huis van Jan en Shirley (mijn moeder’s neef en zijn vrouw). Zij hebben echt een prachtig huis (het huis waar ik verblijf is ook al enorm en mooi, maar dit overtreft alles). Ze hebben een binnenzwembad en het huis ligt recht aan de rivier. Na het koken ben ik meegegaan met de gasten op een tochtje in Jan’s boot. Echt niet te geloven hoe rijk deze mensen zijn (en aan hun gesprekken te horen de gasten ook). Na het eten ben ik met Jacquie naar de bioscoop gegaan, waar ik in slaap ben gevallen. Nog steeds last van de jetlag. Ik baalde hier wel echt van, ik had verwacht dat de jetlag na één dag wel over zou zijn.

De volgende dag was ik dan ook weer vroeg wakker en voelde ik me echt vreselijk. Een gevoel van heimwee overviel me. Ik was dan ook zo moe van de jet lag en alles is hier zo anders. Ik durfde dit niet echt aan de familie te vertellen, ze zijn zo lief voor me en het voelde zo ondankbaar om dat te zeggen dat je het niet naar je zin hebt. Ik heb toen geskypt met mijn ouders en Thom en vervolgens toch maar besloten gewoon te vertellen hoe ik me voelde. Ze begrepen me heel goed en Jeff(Jacquie’s vader) vertelde me dat hij vaak reist en precies snapte hoe ik me voelde. Jeff heeft me toen meegenomen naar hun cottage. Ik zou daar eigenlijk pas de volgende dag naartoe gaan, maar hij dacht dat het me goed zou doen. Daar had hij gelijk in. Het is daar zo mooi en rustig. Ik heb de hele middag in de hangmat liggen lezen en ik heb daar echt heerlijk geslapen in een enorm bed.

Ik ben het hele weekend in de cottage gebleven, terwijl veel familie en vrienden langskwamen. Ik heb heerlijk kunnen uitrusten en ook kennisgemaakt met een aantal vrienden van Jacquie. Ik heb geprobeerd te waterskieën (ik kon er niks van), heerlijk gezwommen, geleerd om op de Candese wijze je bier op te drinken (een gat maken onder in je blikje en het dan in één keer opdrinken) en tijdens een wandeltocht (meer een soort survival tocht, aangezien het pad niet echt meer bestond) is mijn telefoon in het water gevallen. Hij staat nu in een bak rijst, want dat schijnt te helpen.

Mijn Canadese avontuur is nu dus echt begonnen. Bedankt voor alle lieve reacties op mijn vorige verhaal. Zus, ik heb tijdens de vlucht niks gezien, want het was de hele tijd bewolkt. Dus dat was wel jammer. Oh en tante josé, ja dat zijn echt allemaal mijn koffers!

  • 29 Augustus 2011 - 18:02

    Sebastiën :

    Nou heb jij het daar even getroffen!!! En de Jetlag kwam bij mij ook echt onverwachts ik dacht dat ik er ook geen last van zou hebben maar toch moet je ooit aan je slaap komen :) Het ziet er daar in ieder geval als een paradijs uit dus ideaal om even tot rust te komen.
    En logisch dat alles even moeilijk is in het begin maar dat is bijna altijd wel als je aan zo een reis begint en je je vrienden en familie voor een tijd achterlaat.

    Leuk verslag en leuke foto's !!! looking forward to see the next one

    xx

  • 29 Augustus 2011 - 18:18

    Oma En Roger:

    Hoi Natalie,

    Het echte avontuur is nu werkelijk begonnen.Dat van die Jetlag was wel vervelend natuurlijk,terwijl iedereen zijn best deed het jou naar de zin te maken. Dat zijn mooie foto's zeg, wat een natuur zo prachtig.En die huizen dat is heel wat anders dan bij ons. Dat zijn natuurlijk ook enorme indrukken die je te verwerken krijgt. Trouwens jouw foto is ook een prachtig plaatje. Probeer maar zoveel mogelijk van al dat moois te genieten.
    Veel liefs en knuffels van oma en Roger.xxxxxxxxxxxxxxx

  • 29 Augustus 2011 - 19:18

    Evelien:

    Hallo!! Wat fijn om te horen dat je daar lekker tot rust kon komen, ik weet nog dat ik in Parijs zat en dat ik ook dacht na een paar dagen... Jeeeezus, wat doe ik hier??? Thuis was alles toch prima?? En dan mis je ineen een hoop dingen die je nooit verwacht had te missen. Maar het goede nieuws is, dat dat uiteindelijk voor mij slechts een gevoel van een dag of 2 was! Als je daar eenmaal voorbij bent, kan het echte genieten beginnen! Dus geniet vooral!
    Lieve groet uit Breda

  • 29 Augustus 2011 - 19:49

    Rietje:

    Kan me best wel voorstellen dat je last had van een jetlag. Tis maar goed dat je het aan de familie hebt verteld hoe dat je je voelde...en natuurlijk vonden ze dat niet raar!.Gelukkig is het daar goed toeven in de cottage. Supermooie omgeving..en Jeff en Colleens huis is niet normaal , zo groot!
    Geniet maar lekker van je verblijf op de cottage. Het zal je nu wel veel beter gaan.
    Heel apart, dat bier drinken op Canadese wijze...Stoer hoor dat waterskieen! Natalie je zult
    ongetwijfeld heel veel ervaringen opdoen. Veel plezier en we kijken uit naar je volgende verslag!

    Groetjes en liefs
    Wim en Rietje

  • 29 Augustus 2011 - 20:32

    Fouad:

    Ziet er goed uit Natalie!! Als meneer Jan mij laat overvliegen, kom ik ook wel chillen in je landhuis en op sollicatie evt. Ik hoef maar één bedrijf te runnen ofzo, niet te veul!
    Keep us posted, en die jetlag hadden we inderdaad ook. Is lastiger dan je vantevoren denkt.

    Adieeeuux

  • 29 Augustus 2011 - 20:53

    Andrew:

    Hey Natalie,

    Wist niet dat je zo'n schrijver was :D Goed verhaal hoor!
    Als ik mn eigen ervaringen als voorbeeld kan nemen heb je nu al het ergste gehad. Dat lijkt me dus wel positief. Zeker als je mag rehabiliteren in een cottage aan een meer in een hangmat!

    Heel veel plezier!

    Groetjes,

    Andrew

  • 30 Augustus 2011 - 07:05

    Jose:

    leve de skype, dat kan je net even dat zetje geven wat je op dat moment nodig hebt.

    Zeg, ik ga eens uitzoeken of ik ook niet een heel klein beetje familie van die mensen ben! lijkt me niet erg zo'n adresje in Canada.
    geniet ervan en tot het volgende berichtje dan maar.

    heel veel liefs tante José

  • 30 Augustus 2011 - 08:29

    Mija:

    wat een leuk reisverslag , zo zijn wij ook een beetje in Canada en ja, als Jose daar ook familie heeft dan heb ik het ook kunnen we misschien in groepsverband naar Canada .....gezellig hou je taai meisje lieve groetjes van tante Mija

  • 30 Augustus 2011 - 10:40

    Maxime:

    Jeetje, wat een gigantisch huis en wat een luxe. Word echt jaloers van dat geweldige uitzicht vanaf je hangmat:-) Laat je maar heerlijk verwennen!
    Logisch inderdaad dat je je rot voelde, gelukkig heb je even kunnen skypen.
    Leuk om te lezen wat je allemaal doet!

    Liefs

  • 30 Augustus 2011 - 15:12

    Mariska:

    Meid, zoals ik lees zal jij je niet snel gaan vervelen... en je heb het idd goed getroffen kwa logeeradres =).. het ziet er echt prachtig uit op de foto's (uhm op je logeer kamer na dan) hihi ;) meid geniet van deze mooie tijd.. ik hou je site in de gaten..
    liefs Mariska..

  • 30 Augustus 2011 - 17:59

    Renske:

    Wat superleuk dat we zo jouw reis kunnen volgen, Natalie! Ik ben blij dat iedereen zo lief voor je is. En wat is het daar mooi zeg. Ik kan me heel goed voorstellen dat het in het begin een beetje moeilijk is. Maar als je eenmaal gewend bent, zal het allemaal een stuk makkelijker zijn. Je hebt in ieder geval nog genoeg te zien en mee te maken, zo te zien!

    Xx

  • 31 Augustus 2011 - 18:19

    Jacinta:

    Hallo Natalie,
    Nou dat is het wel daar denk ik zo!
    Merk je iets van de orkaan Irene ? Ook in Canada is hij gekomen...
    Nou het is niet te hopen voor jou , geniet maar lekker en vergeet natuurlijk niet waarvoor je ging , maar dat zal wel lukken.. Liefs Jacinta

  • 01 September 2011 - 13:22

    Marjolein:

    Hey Nat,
    Klinkt goed (en ziet er goed uit op de foto's)!
    Ik heb er vertrouwen in dat je je draai wel zal vinden daar! De jetlag wordt per dag een uur minder, had ik je misschien eerder moeten vertellen ;), maar hij zal dus wel snel over zijn...
    Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natalie

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 26956

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2011 - 23 December 2011

Mijn Canada avontuur

Landen bezocht: