NYC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Natalie - WaarBenJij.nu NYC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Natalie - WaarBenJij.nu

NYC

Door: nataliegoescanada

Blijf op de hoogte en volg Natalie

20 December 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Net terug uit de bus vanuit New York en het was super(op de busreis na dan). Ik en An (een meisje dat ik hier heb leren kennen uit Belgie) zijn dinsdagochtend naar Toronto vertrokken. We hebben daar eerst nog een hele dag lekker rondgelopen, omdat zij hier nog niet geweest was. ’S Avonds zijn we op de nachtbus naar New York gestapt. Toen we instapten zagen we gelijk al vijf andere internationale studenten van Queens die ook gingen, dus dat was wel een leuke verrassing. Het was gelukkig ook niet heel druk in de bus, waardoor we allemaal twee stoelen voor onszelf hadden. Het leek dus allemaal best mee te vallen. Tot we om half één bij de grens aankwamen en we allemaal met al onze spullen (koffer en al) uit de bus moesten. Hier moesten we allerlei vragen beantwoorden en formulieren invullen en ondertussen werd de bus onderzocht, of we daar niks hadden achtergelaten. Na ongeveer anderhalf uur mochten we gelukkig weer terug in de bus. Het is mij in ieder geval duidelijk, je komt Amerika niet zomaar in.

Uiteindelijk kwamen we ’s ochtends moe en gebroken aan, maar toen maakte het ons al helemaal niet meer uit. We waren in New York! We zijn gelijk naar een aantal winkels(helemaal in de kerstsfeer natuurlijk) geweest. Je kan het zo gek niet bedenken, een reuzenrad in een speelgoedwinkel, een enorm barbiehuis in de barbiewinkel, een disneykasteel in de disney-winkel, een complete kerstboom van snoep in de snoepwinkel en ga zo maar door. Verder zijn we ook nog op Times Square gaan kijken, naar de kerstmarkt in bryant park geweest en zijn we ’s avonds bij het hard rock café gaan eten. Daarna konden we inchecken bij ons hostel, wat gelukkig alles meeviel. Hele lieve mensen en geen ratten of kakkerlakken waar iedereen ons voor gewaarschuwd had. En na een nacht in een bus slaapt elk bed natuurlijk geweldig.

Donderdag zijn we met de Staten Island Ferry meegeweest om het vrijheidsbeeld van dichterbij te zien en wat foto’s van manhattan vanaf het water te maken. Ook hebben we over de brooklyn bridge en langs wall street gelopen. We wilden ook heel graag een musical op broadway zien en het is ons gelukt om op Times Square goedkope kaartjes voor Mama Mia te regelen. ’S Avonds zijn we daar dus heen geweest en we zaten zelfs best ver vooraan. Het was ook echt heel mooi, dus dat had ik zeker niet willen missen.

Vrijdag en zaterdag zijn we kerstcadeau’s gaan kopen. Vrijdag in Soho en zijn toen ook in little Italy geweest. ’S Avonds hebben we toen nog lekker hot apple cider bij het kampvuur van de kerstmarkt in bryant park gedronken. Zaterdag zijn we eerst voor een aanbieding naar de kapper geweest en daarna de winkels op fifth avenue gaan bekijken, met onder andere etalages ontworpen door Lady gaga. We voelden ons echt even de gossip girls van New York (maar met mijn reisgids in de ene hand en mijn camera in de andere vielen we toch wel door de mand denk ik).

Zondag zijn we naar de ‘top of the rock’ (een hoog gebouw in manhattan) geweest, om zo een mooi uitzicht over New York te hebben. ’S Middags zijn we naar central park geweest, waar we lekker hebben rondgelopen. Echt onvoorstelbaar dat er zo’n groot park in deze enorme stad ligt.

Maandag zijn we nog gaan schaatsen op de ijsbaan in bryant park, hebben we een heerlijke New Yorkse cupcake gegeten en zijn nog bij een aantal winkels geweest. ’S Avonds moesten we onze spullen pakken om weer met de nachtbus mee te gaan. Deze keer geen twee stoelen per persoon, de hele bus was volgeboekt. De hele procedure bij de douane ging wel wat sneller gelukkig, maar we haalden maar net onze aansluiting in Toronto naar Kingston.

En nu zit ik weer op mijn kamer in Kingston. Ik heb nog maar één huisgenoot over, de rest is al vertrokken, om te reizen of rechtstreeks naar huis te gaan. Al hun kamers zijn leeg. En dat is wat mij de komende dagen ook te doen staat: inpakken en zorgen dat mijn kamer ook leeg wordt. Best raar, maar het is ook wel goed geweest nu. Ik heb in ieder geval een onvergetelijke week in New York gehad, een perfecte afsluiting van mijn vier maanden lange avontuur.

Ik maak trouwens ook een album van al mijn reisverslagen, foto’s en reacties. Mocht je als stille volger een publicatie in mijn album niet willen mislopen dan is dit je laatste kans!

  • 20 December 2011 - 18:56

    Jacco:

    Hee Natalie!

    Echt supervet wat je daar allemaal meemaakt, ben best een beetje jaloers. :P haha
    Aan je verhaal en je foto's te zien moet je weekje New York geweldig zijn geweest.
    Succes nog met inpakken verder en een veilige reis naar huis!

    Groetjes Jacco

  • 20 December 2011 - 19:43

    Karel En Mama:

    Hallo Natalie
    Zo te zien was New York geweldig. Je bent toch wel een bofkont dat je daar ook nog de mooiste etalages met kerst hebt kunnen zien. Wij wensen je een goede terugreis en zien elkaar weer zaterdag op Zavetem gr Karel en mama

  • 20 December 2011 - 19:49

    Corry:

    Whow,helemaal te gek.
    Prachtige tyd om N.Y te bezichtigen.
    Het was dus niet overdreven, die die entourage in die winkels.Echt snoep ?
    Leuk om zelfs de laatste nieuwtjes nog even mee te krijgen ,dan kan je zeker een uurtje of wat langer slapen als je thuis bent ,voordat al die nieuwsgierige mensen aan je deur staan .

    Groetjes van ons en een veilige thuiskomst

  • 20 December 2011 - 20:31

    De Hendrickxjes:

    Ja wij willen er ook in!!!
    We hebben genoten van je reisverslagen! Wat een geweldige ervaring! Als je nog eens gaat mogen we dan mee??? ;-)
    Een hele goede terugreis en een fantastische kerst straks samen met de familie.

    Veel groetjes
    Martijn, Femke, Iris en Cas

  • 20 December 2011 - 20:41

    Veerle:

    Heee Natalie,
    Klinkt allemaal ontzettend gaaf daar, vooral op dat gossip girl momentje ben ik erg jaloers!
    Dat wil natuurlijk ieder meisje wel een keer meemaken!
    Ook heel fijn om door al je verhalen te lezen dat het voor jou een onvergetelijke ervaring is geweest!
    Ik heb altijd gezegt dat ik niet ver weg wilde, maar door dit voorbeeld van mijn nepnichtje(haha), ben ik er toch wel een beetje anders over gaan denken!
    Heel veel succes met je spullen inpakken, en geniet van je laatste dagen daar!
    Kan niet wachten om al je verhalen in real life te horen!
    Liefs, Veerle

  • 20 December 2011 - 20:50

    Mija:

    Weer een heel leuk reisverslag, we zullen het gaan missen wat heb je een leuke en fijne tijd gehad dat kunnen ze je nooit meer afpakken . Jan en Mia wensen je een goede vlucht terug en doe de familie de groetjes van ons xxx Jan en Mia vanuit een zonnig Agadir Marokko

  • 20 December 2011 - 21:36

    An:

    Hihi, ik wil er ook in;)!
    Het was inderdaad een geweldige week:)! Ik wil een gelijkaardig (in de mate dat dat mogelijk is) bezoekje ook wel eens in Nederland komen doen;)!
    Veel liefs, An

  • 20 December 2011 - 22:37

    Ma(moeder Natalie):

    Dit berichtje is bedoeld voor Ann

    Natuurlijk ben je van harte welkom bij ons in Bergen op Zoom. Dat geld ook ook voor alle andere vrienden die Natalie gemaakt heeft in Canada.Maar jullie hebben samen een ervaring die je heel je leven bij zal blijven. Ook voor jou een goede terugreis en prettige feestdagen en hopelijk tot ziens in Bergen op Zoom

  • 21 December 2011 - 11:55

    Maxime:

    Supertof dat je naar NY bent geweest, ik ben jaloers!
    Alvast een goede reis gewenst en succes met al je spullen inpakken. Als je weer in NL bent, spreken we snel weer af.

    In Leiden staat nu trouwens het glazen huis, gisteren met Tess langs geweest. Vanavond met de meiden naar bandjes-avond in Minerva. We kunnen niet wachten tot je weer mee kunt:-)

    Liefs!

  • 22 December 2011 - 12:52

    Fenne:

    Lieve Natalie,

    Wat een geweldig verhaal weer over NY! Ik hoor ze graag ook in real life van je :)
    Een hele goede reis terug naar Nederland en tot snel!

    Liefs,
    Fenne

  • 23 December 2011 - 10:18

    Renske:

    Hey Natalie!

    Supergaaf dat je in NY bent geweest! Het ziet er allemaal echt zo leuk uit.
    Goede reis terug naar Nederland en tot snel!!

    Liefs,
    Renske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natalie

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 2349
Totaal aantal bezoekers 26932

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2011 - 23 December 2011

Mijn Canada avontuur

Landen bezocht: