Amazing week - Reisverslag uit Kingston, Canada van Natalie - WaarBenJij.nu Amazing week - Reisverslag uit Kingston, Canada van Natalie - WaarBenJij.nu

Amazing week

Door: nataliegoescanada

Blijf op de hoogte en volg Natalie

30 Oktober 2011 | Canada, Kingston

Ik ben toch wel een beetje verdrietig, na echt een geweldige week. Thom is net met de bus naar Toronto vertrokken, vanwaar hij vanavond terug naar Nederland vliegt. Het was wel echt super om hem weer te zien.

Maar eerst even terug naar waar ik gebeleven was. Dat is best lang geleden, want door tentamens en natuurlijk het bezoek van Thom heeft deze blog even op zich laten wachten. Mijn laatste blog schreef ik midden in de tentamenperiode. Die tentamens heb ik inmiddels dus allemaal achter de rug. En ze vielen me gelukkig alles mee. De eerste heb ik zelf al terug en ik had een 7.8! Hopelijk zijn de anderen net zo goed gegaan.

Vrijdag na mijn tentamens was het eindelijk zover. Thom kwam naar Canada! Ik ben ’s middags met de bus naar Toronto vertrokken om hem zelf van het vliegveld te gaan halen. Het moment dat Thom aankwam had zo in “Hello Goodbye” gepast, we waren natuurlijk ook heel blij om elkaar weer te zien. Vervolgens zijn we met de bus naar ons schattige hotel vertrokken, wat alles bij elkaar toch (zelfs voor mij, maar voor Thom natuurlijk helemaal) nog een hele reis was. De volgende dag hebben we lekker Toronto verkend, echt een enorme stad. ’S Avonds hebben we gegeten in het ronddraaiende restaurant boven op de CN-tower. Ik had van een vriendin uit Kingston gehoord dat dit best betaalbaar was en dus gereserveerd. Thom had hier natuurlijk geen problemen mee. Het was echt super mooi, we hadden uitzicht over de skyline van Toronto en zaten er precies toen de zon onderging. Ook nog een leuk weetje. In de CN-tower werken ook mensen in de lift, die de mensen naar boven en naar beneden brengen. Ik heb het even gevraagd, en mocht je geïnteresseerd zijn in deze inspirerende baan, tijdens één shift moet je dan zo’n 60 keer op en neer met de lift. Toch leuk om te weten dacht ik zo.

De volgende dag zijn we naar Niagra Falls vertrokken. De watervallen zijn echt super indrukwekkend, maar de grote touristische kermis die eromheen gebouwd is, was toch wel groter dan we verwacht hadden. Het was net of we in Las Vegas beland waren. Wel leuk om een keer te zien, maar toch ook een beetje jammer. Onze hotelkamer was trouwens echt prachtig, we hadden zelfs een ‘hottub’. We hebben ook nog geluk gehad. Het was namelijk de laatste dag dat de ‘maid of the mist’ boten gingen. Dat zijn boten die tot heel dicht bij de watervallen gaan, en daar konden we dus nog net mee mee. Dat was echt super leuk, al kwam je wel echt zeiknat van de boot af.

Op maandagmiddag zijn we naar Kingston gegaan en daar zijn we doordeweeks gebeleven. Ik heb Thom kennis laten maken met Kingston, de campus laten zien, we zijn lekker uit eten geweest en we zijn op donderdag naar een Halloweenfeest geweest. Dat was echt super leuk. Ik als Dracula en Thom als piraat. Mijn dracula-versie was niet helemaal gelukt, mijn dracula-tanden vielen namelijk steeds uit mijn mond als ik probeerde te praten:) Maar het was in ieder geval wel gezellig. Voor de echte Canadese ervaring zijn we na het feest ook nog Poutine gaan eten.

Op vrijdag hebben we een auto gehuurd en zijn we op bezoek gegaan bij de familie in Ottawa. Ik had het na Thanksgiving op de terugweg met Jeff namelijk over dat Thom naar Canada zou komen en hij stelde toen voor om langs te komen in Ottawa en dat we het weekend wel in de cottage mochten verblijven. Daar zei ik natuurlijk geen nee tegen! We zijn dus op vrijdagmiddag bij ze langs gegaan in Ottawa en vervolgens doorgegaan naar de cottage. Echt heerlijk om daar weer te komen. En ook super leuk dat ik het aan Thom kon laten zien, want geloof het of niet, maar het is daar eigenlijk nog mooier dan op de foto’s. Dat kun je gewoon niet laten zien met een foto. We hebben daar ook lekker gewandeld, alleen wel met een prachtig fel oranje hesje aan. Het jachtseizoen is namelijk begonnen hier en er liepen volop jagers rond in het bos. We hebben wel wat schoten gehoord, maar (gelukkig) niet echt dichtbij. Het gaf wel weer wat extra spanning aan onze wandeling.

Vanochtend zijn we weer terug naar Kingston gereden en heb ik Thom naar de bus naar Toronto gebracht. Het was wel moeilijk om weer afscheid te nemen, na een week lang continu samen te zijn geweest. Ik moet ook wel zeggen dat ik door Thom te zien ook weer een beetje herinnerd werd aan al het andere uit Nederland dat ik hier toch wel een beetje mis. Thom had zelfs ook nog wat dingen bij om me daaraan te herinneren. Hij had namelijk mijn laatste Tabula meegenomen, omdat deze via de post niet aangekomen was. En nog een aantal kaartjes: Super bedankt daarvoor, Rietje, Wim, Andel, Sander, Ad, Irene, Willem, Martine, Charlotte en Ruud! Rietje ook nog super bedankt voor de chocotoff. En Mam en Karel superbedankt voor de Nougat en natuurlijk niet te vergeten de overheerlijke nederlandse kaas:) Met al deze dingen heb ik toch een beetje van Nederland hier en dat is toch wel fijn.

Het weer is hier trouwens wel echt omgeslagen, dus geen foto’s meer van mij in bikini:P Afgelopen weekend was het rond het vriespunt bij de cottage, dus mijn winterjas en muts waren wel nodig. In Kingston is het wel wat milder, het is hier nu rond de 9 graden. Het zomerweer is dus officieel voorbij. Laat de sneeuw nu maar komen!

  • 31 Oktober 2011 - 07:01

    José :

    wat een leventje Natalie, dit ga je je levenlang toch niet meer vergeten.
    Ook wel weer heel goed van je dat je Thom de geweldige lokaties kan laten zien.
    Bij jullie is de kou begonnen schrijf je, hier hebben we nog geregeld "zomerse" dagen.
    Dan ineens zit dat terras weer vol terwijl we de dag beginnen met deuren dicht en verwarming aan.

    Waar is jullie Halloween foto?
    Geniet er van en graag tot je volgende blog

    heel veel groetjes Erwin en José

  • 31 Oktober 2011 - 11:27

    Mama:

    Geweldige week gehad zo te lezen en te zien.Ik heb net gezien op internet dat Thom veilig geland is op Schiphol.Het zal wel even wennen zijn nu hij weer weg is maar de weken vliegen voorbij en voor je het weet is het Kerst.Jullie hebben nog geboft met het weer want in het noorden van de VS waren gisteren sneeuwstormen en de mensen zaten zonder electriciteit. Ook in Boston had het flink gesneeuwd en dat is volgens mij niet zo ver van jullie vandaan. Succes met de studie, hopelijk heb je al de tentamens gehaald.
    heel veel groetjes van mama

  • 31 Oktober 2011 - 15:45

    Andel:

    Echt leuk om te lezen hoe gezellig jullie het hebben gehad! Thom net opgehaald van Schiphol.. Hij zal straks de rest van de foto's laten zien, ben heel benieuwd. Zal inderdaad wel even wennen zijn, weer zonder elkaar na elkaar veel gezien te hebben.. Je zal merken dat de laatste weekjes echt voorbij zullen vliegen dus geniet er nog maar even van!

    Wat goed trouwens, zo'n hoog cijfer voor je tentamen! Hopelijk volgen er meer!

    Nog veel succes, en vooral: GENIET!

    Liefs!


  • 31 Oktober 2011 - 17:01

    (ome) Johan:

    Goh Nathalie,
    Als ik geweten had, dat studeren zo "Amazing" kon zijn, dan had ik vroeger ook wel iets beter m'n best gedaan op de middelbare school. Maar ik werd daar verschrikkelijk afgeleid door je moeder en (Tante) José. Verschrikkelijk wat ik allemaal gemist heb, constateer ik nu.
    Geniet dus nu ook nog maar wat voor mij !
    Toi toi !!
    Johan

  • 01 November 2011 - 19:46

    Oma En Roger:

    Hoi Natalie,

    De punten van de tentames kunnen nu binnen rollen de eerste was al gelijk hoog gescoord de rest zal ook wel zoiets zijn neem ik aan. Je hebt samen met Thom een super week gehad zo te zien aan de foto's. Hij zal wel bekaf thuis gekomen zijn maar een ervaring rijker. Als de komende weken ook zo snel gaan zoals jouw eerste weken dan zijn jullie weer snel bij elkaar. Maar nu eerst het serieuse werk waarvoor je bent gegaan. Het is wel een enorm verschil de studies van toen en nu. Weer veel succes gewenst voor de rest van je studie en tot de volgende blog.
    Liefs en een dikke knuffel van ons beide,
    xxxxxxxxxxxx Oma en Roger.

  • 02 November 2011 - 08:10

    Maxime:

    Hee nat!
    Echt super goed je eerste cijfer. Hoeveel punten was dat vak? Of is dat een heel ander systeem dan op de uni Leiden? Morgen mijn eerste tentamen, behoorlijk veel stof waarbij de boeken ook echt gelezen moeten worden;-)

    Fijn dat je zo'n leuke week met Thom hebt gehad. Het gaat nu echt snel, nog twee maanden en dan ben je alweer in NL.

    Liefs en tot snel

  • 02 November 2011 - 11:03

    Ilse:

    Wow, wat mooi! Deze herinneringen aan Canada ga je inderdaad nooit meer vergeten. Het klinkt en ziet er allemaal echt nice uit op de foto's! Ik kan me goed voorstellen dat het weer moeilijk was om afscheid te nemen van elkaar. Op de verjaardag van Andel miste ik jullie ook wel hoor. Maar jullie hebben zo te zien en te lezen wel een super leuke tijd gehad samen. Veel plezier nog en geniet er van!

    Liefs,

    Je schoonnichtje

  • 02 November 2011 - 16:11

    Anneloes:

    Ben jaloers!!!! ziet er allemaal zo mooi uit! Fijn dat de week met Thom zo leuk was, jammer dat het dan weer zo snel gaat. Maar je bent weer thuis, voordat je het weet. Succes met de studie en met de winterse kou, brrrr!
    Liefs

  • 03 November 2011 - 00:24

    Rietje En Wim:

    Hoi Natalie,

    Tjonge jonge, gegeten in CN building en zonsondergang gezien (romantischer kun je het niet hebben!)
    ..Toronto...Niagra Falls...Poutine gegeten...in luxe hotels geslapen..Halloween feesten..logeerpartij in de cottage..Superleuk dat je dit allemaal samen met Thom mocht doen. Jammer dat het allemaal zo snel voorbij gaat. Nog even en je bent weer in ons kleine kikkerlandje...maar eerst nog even genieten en een leuke tijd hebben daar. Tot je volgende blog.
    Liefs,
    Wim en Rietje

  • 05 November 2011 - 21:46

    Mariska:

    meid, wat goed een 7,8
    hopelijk waren de andere punten net zo?
    echt super mooi je verhalen meid.. je foto's net zo natuurlijk.
    na een geweldige week met tom kan je er weer even een aantal weekjes mee door..
    geniet er nog lekker van meid..
    ben benieuwd naar je verhalen al je terug ben..

    Groetjes Mariska (voedingass. f8)

  • 07 November 2011 - 15:54

    Tante Mia:

    leuk zeg je verslag zijn we weer helemaal op de hoogte , fijn voor Thom dat het zulk mooi weer was en al die leuke dingen die jullie weer mee gemaakt hebben, wij zijn in Sevilla en gaan als het lukt vanavond aan ons reisverslag werken maar hebben zeer weinig internetverbinding dus tot mails.
    het ga je goed xxxJan en Mia

  • 07 November 2011 - 20:11

    Corry:

    Hééé meisie,Tof zeg,wat ik allemaal weer gelezen heb.Ik ben wel laat met een reaktie hè,maar had het even te druk enne er zat iemand anders wel erg veel achter dit ding.Als hij dit maar niet leest O jee! Wat goed van je dat je alles gehaald heb en met goede cijfers begrijp ik.Die Thom heeft ook wel geboft zeg met zo,n vriendin en dan die familie die zo gastvrij was .Echt te gek.Ik ben wel ben jaloers hoor.Als je weer in Nederland ben ,en dat duurt niet lang meer ,dan hoop ik nog meer foto,s te kunnen zien b.v van die Halloween uitrusting .
    Je Ma en zus hebben met mij samen een A.E.D cursus gedaan en we zijn ook geslaagd hoor ,maar weet het cijfer nog niet hahahaha.Zo zien we elkaar tenminste af en toe en hoor ik gelijk weer wat van jou .Ik ben trouwens benieuwd of Thom ook zo,n last van de reis gehad heeft ,was dat even vergeten te vragen aan je moeder.
    Nou meid ik kijk weer uit naar de volgende varhalen .Trouwens ,je schrijft héél leuk .

    Lieve Groeten van ons allemaal,Corry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natalie

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 26931

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2011 - 23 December 2011

Mijn Canada avontuur

Landen bezocht: